هکرها گیم های محبوب را به رایگان ولی آلوده به بدافزار به گیمرها هدیه می دهند تا کامپیوتر قربانی ها بی سر و صدا برایشان رمزارز استخراج کند

به گزارش مجله سیاران، براساس تحقیقات شرکت امنیتی Avast، هکرها کامپیوترهای رومیزی گیمرها را با بدافزارهای ماینینگ مورد هدف قرار می دهند و از این طریق مشغول استخراج رمزارز و کسب درآمدهای میلیونی هستند.

هکرها گیم های محبوب را به رایگان ولی آلوده به بدافزار به گیمرها هدیه می دهند تا کامپیوتر قربانی ها بی سر و صدا برایشان رمزارز استخراج کند

بدافزاری موسوم به Crackonosh در نسخه رایگان بازی هایی مانند NBA 2K19 و Grand Theft Auto V پنهان شده است. همچنین، در نسخه های رایگان بازی های Far Cry 5 و The Sims 4 و Jurassic World Evolution هم این بدافزار مشاهده می شود. این بازی های رایگان در سایت های تورنت در دسترس هستند و گیمرها گول آن ها را می خورند.

پس از نصب، بدافزار Crackonosh بی سروصدا از قدرت پردازشی کامپیوتر گیمر برای استخراج رمزارزهای هکرها استفاده می کند. به گفته شرکت آواست، این بدافزار برای استخراج نزدیک به 2 میلیون دلار رمزارز Moreno طراحی شده است که از سال 2018 وارد بازار شد.

دانیل بنس، محقق شرکت امنیتی آواست به سایت CNBC می گوید شاید کاربران قربانی متوجه شوند که کامپیوترشان در اثر استفاده بیش از حد از آن برای بازی کند شده و یا خراب می شود و حتی مشاهده می کنند که صورت حساب برق آن ها بسیار بالاتر از حد معمول است.

این محقق امنیتی می گوید بدافزار Crackonosh تمام منابع سخت افزاری کامپیوتر را به خدمت خود درمی آورد تا این کامپیوتر نتواند برای کارهای دیگری استفاده شود.

بازی های رایگان به شدت خطرناک هستند

به گفته بنس، حدود 220 هزار کامپیوتر و کاربر در سراسر جهان به این بدافزار آلوده شدند و روزانه 800 دستگاه نو قربانی می شوند. آواست می گوید این آمار براساس کامپیوترهایی که نرم افزار ضدویروس این شرکت را نصب کردند؛ به دست آمده است و قطعا تعداد قابل توجهی کامپیوتر که آواست را نصب نکردند؛ به این بدافزار آلوده شده اند.

این بدافزار بیشتر در کشورهای برزیل، هند، فیلیپین و ایالات متحده مشاهده شده است.

بدافزار Crackonosh پس از نصب، در چندین مرحله سعی می کند از خود محافظت کرده و تنظیمات کامپیوتر از جمله Windows Updates را غیرفعال و نرم افزارهای دیواره آتش یا ضدویروس را حذف کند.

محققان آواست حدس می زنند نویسنده و سازنده این بدافزار یک هکر از کشور چک باشد؛ چون Crackonosh در فرهنگ عامیانه کشور چک به معنای روح کوه است. آواست این بدافزار را پس از دریافت گزارش های متعدد از مشتریان خود مبنی بر پاک و حذف شدن آنتی ویروس آواست از روی کامپیوترهای آن ها کشف کرد.

این بدافزار به شدت رفتاری مشابه با نرم افزارهای مخرب دارد و نشان می دهد سود سرشاری نصیب هکرها می کند.

بنس از آواست می گوید تا زمانی که مردم اقدام به دانلود و نصب نرم افزارهای کرک شده می کنند؛ حملات مشابه بدافزار Crackonosh وجود خواهند داشت. نکته مهم این است که شما نمی توانید چیزی را رایگان بدست بیاورید و هنگامی که سعی می کنید یک نرم افزار را بدزدید؛ احتمال دارد کسی هم دنبال سرقت از شما باشد.

اولین بار نیست که بازی های رایگان به یک نرم افزار مخرب آلوده هستند. محققان موسسه Cisco-Talos هم در ماه مارس یک بدافزار مخرب و نرم افزار تقلبی را درون چند بازی رایگان کشف کردند. یک کمپین هک نو هم ابتدای این ماه سعی داشت از طریق پلتفرم استیم، گیمرها را هدف قرار دهد.

این هفته موسسه تحقیقاتی Akamai Security Research گزارش داد، حملات سایبری به گیمرها با شیوع ویروس کرونا 340 درصد افزایش یافته است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1170

به "هکرها گیم های محبوب را به رایگان ولی آلوده به بدافزار به گیمرها هدیه می دهند تا کامپیوتر قربانی ها بی سر و صدا برایشان رمزارز استخراج کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرها گیم های محبوب را به رایگان ولی آلوده به بدافزار به گیمرها هدیه می دهند تا کامپیوتر قربانی ها بی سر و صدا برایشان رمزارز استخراج کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید