زشت و زیبای رونمایی از لباس های کشورهای المپیک توکیو

به گزارش مجله سیاران، کشورهای مختلف شرکت کننده در بازیهای المپیک 2020، لباس های رسمی ورزشکاران خود برای این رقابت ها را رونمایی کردند.

زشت و زیبای رونمایی از لباس های کشورهای المپیک توکیو

به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی از لباس ورزشکاران هر کشور در بازیهای المپیک علاوه بر اینکه هویت کشور شرکت کننده در بازی ها را نشان می دهد، در خیلی از موارد نیز برای ورزشکاران بسیار مهم است تا در مهمترین رویداد ورزشی جهان آن را به تن کنند.

در حالی که تقریبا 3 ماه تا شروع بازیهای المپیک تابستانی باقی مانده است، رونمایی از لباس کاروان های کشورهای شرکت کننده در این رقابت صورت می گیرد که حواشی خاص خود را داشته است.

حواشی رونمایی از لباس روسیه

ممنوعیت روسیه از حضور در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو به این معنا است که هیچ نشانه ای از سرود رسمی و پرچم این کشور در بازی ها نباید دیده شود.آژانس ضددوپینگ محرومیت سنگینی برای ورزش روسیه اعمال کرد و تمامی تیم های این کشور حق حضور در هیچ رقابت بین المللی را برای دو سال ندارند. با این حال مراسم رونمایی از البسه کاروان این کشور برای المپیک که با نام کمیته المپیک روسیه در رقابت ها شرکت می کنند حساسیت خاص خود را داشت.

به همین خاطر لوگوی کمیته المپیک روسیه روی لباس ها حک شده است. با این حال گفته می شود که روسیه محرومیت را دور زده است و هنوز نشانه هایی از پرچم کشور روسیه روی لباس ها است که مقامات روس آن را رد کردند و به دفاع از لباس معرفی شده پرداختند.

میزبان بازیها به یاد گذشته

این انتخاب دقیقا تکرار معکوس لباس های المپیک 1964 توکیو است، زمانی که ورزشکاران کت قرمز و شلوار سفید داشتند. این بار ، آنها کت سفید رنگی خواهند پوشید و شلوار و دامن قرمز نیز در اختیار ورزشکاران مرد و زن خواهد بود. برای مقابله با گرما، لباس فرم به طور کلی طوری طراحی شده است که در آن راه رفتن آسان و پوشیدن آن راحت است.

لباس فرم برای ورزشکاران المپیک و پارالمپیک یکسان است.

لباس فرم تیم ژاپنی منعکس کننده ایده تحقق یک جامعه همزیست است. این اولین بار در تاریخ المپیک و پارالمپیک است که هر دو گروه ورزشکار یک لباس یکسان دارند.

4F برای مهد المپیک

کریستوس وولیکاکیس دوچرخه سوار قهرمان یونان و کی آراوزو شناگر این کشور به لهستان سفر کردند، جایی که شرکت ورزشی 4F مستقر شده است تا لباس رسمی تیم المپیک یونان را رونمایی کند و به این ترتیب یکی از تاریخی ترین کشورها در المپیک نیز به این شکل لباس خود را برای بازیها رونمایی کرد.

کانادا

کانادایی ها تلاش کردند تا مد روز ترین لباس ها را برای ورزشکاران فراهم کنند که بازتاب گسترده ای داشته است. لباس اول از سمت راست برای مراسم افتتاحیه، لباس مرکزی برای مراسم اختتامیه و لباس سمت چپ برای زمان توزیع مدال است.

آمریکا

با ظاهری واضح و سفید و جیب های جادار ، لباس هایی که تیم ایالات متحده آمریکا در مراسم اختتامیه بازی های المپیک توکیو به تن می کندتوسط رالف لورن رونمایی شد.

این لباس ها به همراه لباس های دهکده المپیک با طراحی رالف لورن برای ورزشکاران آمریکایی آماده شده اند.

کره جنوبی

این هم رونمایی از لباس رسمی کاروان کره جنوبی در المپیک توکیو که در مرکز تمرینات کاروان این کشور برای حضور در بازیها از آن رونمایی شد.

استرالیا

رونمایی از لباس ورزشکاران این کشور برای المپیک پیش رو نیز استقبال خوبی بین مردم کشور استرالیا داشت.

ایتالیا

کمپانی جورجیو آرمانی در میلان ایتالیا از لباس های کاروان این کشور برای المپیک 2020 رونمایی کرد که در آن پرچم ایتالیا به شکل دایره درآمده و جلوی لباس ورزشکار واقع شده است.

مجارستان

مجارها نیز اخیرا از لباس رسمی ورزشکاران خود برای بازیهای المپیک توکیو رونمایی کردند.

زشت ترین؟

رونمایی از لباس کاروان کنیا برای المپیک با حواشی زیادی همراه بود و باعث عصبانیت مردم این کشور شد.

تلاش شده است از نماد کندوی عسل روی این پیراهن ها استفاده شود ولی مردم کنیا آن را بسیار زشت می دانند و امیدوار هستند این لباس در المپیک پوشیده نشود و خواهان تغییر آن هستند که هنوز پاسخ روشنی از کمیته المپیک کنیا دریافت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1025

به "زشت و زیبای رونمایی از لباس های کشورهای المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زشت و زیبای رونمایی از لباس های کشورهای المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید