روش حذف اکانت تلگرام طلایی (دیلیت اکانت)

به گزارش مجله سیاران، حذف اکانت تلگرام طلایی احتمالا موضوعی است که برخی از کاربران این اپلیکیشن فکر انجام آن را در سر می پرورانند. این اپلیکیشن نیز مانند برخی موارد مشابه یک نسخه غیر رسمی از اپلیکیشن تلگرام به شمار می رود. موضوعی که بحث در مورد لزوم یا عدم لزوم دیلیت اکانت تلگرام طلایی را به یک بحث داغ در میان کاربران آن تبدیل کرده است.

روش حذف اکانت تلگرام طلایی (دیلیت اکانت)

خبرنگاران | سرویس تکنولوژی - حذف اکانت تلگرام طلایی نیز همانند حذف اکانت مربوط به اپلیکیشن های مشابهی نظیر هاتگرام اکنون به دغدغه بسکمک از کاربران این اپلیکیشن تبدیل شده است. این دو اپلیکیشن همانند یک دو جین اپلیکیشن مشابه دیگر به عنوان نسخه های غیر رسمی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام شناخته می شوند. در واقع محبوبیت پیام رسان تلگرام در میان کاربران ایرانی موجب شد تا در طول زمان و طی سال های اخیر نسخه های غیر رسمی متعددی از این نرم افزار مثل قارچ از زمین سر بیرون بیاورند و خواسته یا ناخواسته توسط بسکمک از علاقه مندان به اپلیکیشن تلگرام مورد استفاده قرار گیرند.

از آن جا که پیام رسان تلگرام به عنوان یک اپلیکیشن منبع باز شناخته می گردد، کپی برداری از کدهای ساختاری این نرم افزار و تولید اپلیکیشن های مشابه بر اساس آنها موضوع چندان عجیبی جلوه نمی کند. با این حال چنین موضوعی مسلما آفت ها و نقاط ضعف متعدد و خاص خود را به دنبال خواهد آورد. به طور حتم یکی از آسیب های مهمی که تولید چنین نرم افزارهایی می تواند با خود به همراه داشته باشد، توزیع نرم افزارهای مخرب و بدافزارهای پر آسیب میان کاربران این ابزارها است.

به بیان ساده تر بسکمک از کاربرانی که علاقه مند به پیام رسان تلگرام هستند به خیال بهره مندی از امکانات و قابلیت های اضافه که در نسخه های غیر رسمی این اپلیکیشن نسبت به نسخه رسمی و اصلی آن وجود دارد، به سراغ نسخه های غیر رسمی و جعلی تلگرام می فرایند. این امر در اغلب اوقات تحت شرایطی انجام می گردد که کاربران مذکور به طور کل از این موضوع بی خبرند که امکانات و قابلیت های این اپلیکیشن های غیر رسمی بیشتر جنبه گول زننده دارد. به همین دلیل بی آن که خود بدانند از یک جاسوس افزار یا نرم افزار مخرب روی گجت های همراه خود استفاده می کنند. موضوعی که به تدریج موجب شده است تا برخی از کاربران نسخه های غیر اصلی تلگرام به شکل جدی تری در مورد حذف اکانت تلگرام طلایی یا سایر اپلیکیشن های غیر رسمی و مشابه با آن از تلفن های همراه یا تبلت های خود بیاندیشند.

دلایل اصلی حذف اکانت تلگرام طلایی

همان گونه که در سطور پیشین این متن به آن اشاره شد، تلگرام طلایی نیز مانند بسکمک از اپلیکیشن های مشابه نسخه غیر رسمی اپلیکیشن تلگرام محسوب می گردد. یکی از ویژگی های مشترکی که در تمام اپلیکیشن های غیر رسمی یک نرم افزار می توان مشاهده کرد، عدم اعتبار و نامطمئن بودن آنها است. بر این اساس تمام اپلیکیشن های غیر رسمی که بر اساس کدهای ساختاری یک اپلیکیشن محبوب طراحی می شوند، نرم افزارهای غیر قابل اعتماد به شمار می فرایند.

در واقع این نرم افزارهای غیر قابل اعتماد علاوه بر نامفهوم بودن هدف طراحانشان از تولید آنها، به لحاظ دریافت پشتیبانی های لازم نیز در جایگاه پایین تری نسبت به نسخه های اصلی خود قرار می گیرند. به همین دلیل به بسکمک از اپلیکیشن های غیر رسمی موجود در فضای مجازی باید از همان ابتدا به عنوان یک بدافزار یا یک نرم افزار مجهول با اهداف و کارکرد نامشخص نگریست. از همین رو حذف اکانت تلگرام طلایی یا سایر موارد مشابه با آن به امری کاملا توجیه پذیر تبدیل می گردد.

از سوی دیگر موضوعی که بسکمک از کاربران تلفن های همراه را به سمت حذف اکانت تلگرام طلایی متمایل می کند، حرف و حدیث هایی است که پیرامون این اپلیکیشن وجود دارد. حرف و حدیث هایی که هدف اصلی طراحان اپلیکیشن تلگرام طلایی از طراحی این نرم افزار را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

حدود سه ماه قبل مسدود شدن امکان دسترسی به اپلیکیشن تلگرام در ایران موجب شد تا امکان دسترسی به بسکمک از نسخه های غیر رسمی این اپلیکیشن پیام رسان نظیر موبوگرام و تلگرام فارسی نیز دیگر به شکل عادی و بدون استفاده از راه های دور زدن فیلتر برای کاربران آنها وجود نداشته باشد. با این حال برخی دیگر از نسخه های غیر رسمی تلگرام در ایران نظیر تلگرام طلایی و هاتگرام بدون روبرو شدن با مشکل خاصی تا مدت ها بعد به کار خود ادامه دادند. موضوعی که شک و تردیدها را نسبت به نسخه های غیر رسمی موجود از اپلیکیشن تلگرام دو چندان کرد.

از همان زمان تا کنون این حدس وجود دارد که اپلیکیشن هایی نظیر تلگرام طلایی از وجود برخی سرورهای اختصاصی داخلی بهره می برند. موضوعی که امنیت کاربران آنها و حفظ حریم خصوصی شان را به طور کامل زیر سوال می برد. حتی پس از مدتی این حدس ها با برخی اظهارنظرهای رسمی اجرا شده در این زمینه از سوی مقام های مسئول شکل جدی تری به خود گرفت.

از سوی دیگر برخی گزارش ها حاکی از آن است که اپلیکیشن تلگرام طلایی بسکمک از اطلاعات مهم کاربران از قبیل لوکیشن کاربر، لیست مخاطبان و گروه های او و همچنین کانال هایی که به عضویت آنها در آمده است را هرازگاه به سرورهای اختصاصی و داخلی خود ارسال می کند. افزون بر آن که این اپلیکیشن قادر است بدون کسب اجازه از کاربران خود، دسترسی آنها به برخی از کانال های خاص را فعال یا غیر فعال کند. به همین دلیل موضوع حذف اکانت تلگرام طلایی و عدم استفاده از نسخه های غیر رسمی تلگرام اکنون بیش از هر زمان دیگری جدی به نظر می رسد. اما چگونه می توان حذف اکانت تلگرام طلایی را به صورت عملی انجام داد؟

روش نخست برای حذف اکانت تلگرام طلایی

در روش نخست حذف اکانت تلگرام طلایی شما ابتدا باید این اپلیکیشن را به طور کامل از روی گوشی یا سایر گجت های همراه خود پاک کنید. پس از آن نوبت به نصب نسخه اصلی اپلیکیشن تلگرام می رسد تا با پاک کردن ردپاهای موجود از نسخه غیر رسمی این اپلیکیشن و غیرفعال ساختن دسترسی های آن به نسخه رسمی تلگرام، مراحل حذف اکانت تلگرام طلایی تکمیل گردد.

به منظور انجام این کار پس از آن که اپلیکیشن تلگرام طلایی را حذف کردید، نسخه اصلی تلگرام را از مرجع اصلی آن یعنی اپ استورهای معتبری نظیر گوگل پلی دریافت کرده و نسبت به نصب آن اقدام کنید. از آن جا که دسترسی به اپلیکیشن تلگرام همچنان به صورت عادی امکان پذیر نیست، از همان روش هایی که برای دور زدن فیلترینگ این اپلیکیشن وجود دارد و خود بهتر از وجود آنها باخبر هستید استفاده کرده و به کمک آنها پیام رسان تلگرام را روی گوشی یا سایر گجت های همراه خود اجرا نمایید.

پس از اجرای اپلیکیشن تلگرام سه خط افقی و موازی که در بخش بالا و سمت چپ محیط این اپلیکیشن قرار گرفته است را لمس کرده و پس از به نمایش در آمدن منوی کشویی موجود، همانند تصویر زیر وارد بخش تنظیمات یا همان Setting تلگرام شوید. در بخش تنظیمات این نرم افزار گزینه های مختلفی به چشم می خورد که شما باید از میان آنها گزینه Privacy and Security را انتخاب نمایید.

حال باید مراحل حذف اکانت تلگرام طلایی را دنبال کنید. به این منظور باید تمام اکانت هایی که تا پیش از این به حساب تلگرام شما دسترسی داشته و از شماره تلفن وارد شده شده برای برقراری این ارتباط استفاده می کردند را غیر فعال نمایید.

پس از ورود به بخش Privacy and Security، گزینه Active Sessions را انتخاب کنید. گزینه ای که محل قرارگیری آن در منو، در تصویر زیر به طور دقیق مشخص شده است. پس از انتخاب گزینه مذکور شما می توانید لیست تمام ابزارها و گجت هایی که از حساب تلگرام شما، که مبتنی بر شماره تلفن شما است، استفاده می کنند را مشاهده کنید.

حال برای کامل کردن مراحل مربوط به حذف اکانت تلگرام طلایی و زدودن دسترسی این اکانت و سایر اکانت های غیر ضروری موجود از حساب رسمی و اصلی تلگرام خود باید گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب کنید. این امر به آن دلیل صورت می گیرد که با انتخاب گزینه یاد شده دسترسی اکانت های مذکور به حساب تلگرام شما قطع گردد. به این ترتیب مراحل حذف اکانت تلگرام طلایی به پایان می رسد و این اکانت دیگر به حساب رسمی تلگرام شما دسترسی نخواهد داشت.

البته ترفند یاد شده برای حذف اکانت تلگرام طلایی تنها در صورتی امکان پذیر است که شما پیش از نصب اپلیکیشن تلگرام طلایی در گوشی تلفن یا سایر گجت های همراه خود از نسخه رسمی پیام رسان تلگرام استفاده کرده باشید. در واقع اگر تلگرام طلایی نخستین نسخه نصب شده از اپلیکیشن تلگرام روی گجت های همراه شما باشد و پیش از آن نسخه اصلی و رسمی تلگرام را روی گجت های همراه خود نصب نکرده باشید، روشی که در رابطه با حذف اکانت تلگرام طلایی به آن اشاره شد چندان کارامد نخواهد بود. به این ترتیب شما ناگزیر از آن هستید که راه دیگری در پیش بگیرید و از روش دوم برای حذف اکانت تلگرام طلایی خود استفاده کنید.

روش دوم برای حذف اکانت تلگرام طلایی

در روش دوم برای حذف اکانت تلگرام طلایی، شما هیچ چاره ای نخواهید داشت جز این که حساب تلگرام اصلی خود را به صورت کامل حذف کنید و پس از آن در صورت تمایل دوباره به عضویت تلگرام در بیایید. بنابراین در صورتی که نسخه اصلی تلگرام روی گجت شما نصب نیست باید نسبت به نصب آن اقدام نمایید.

به منظور انجام هدف اصلی خود یعنی حذف اکانت تلگرام طلایی که تنها در صورت حذف حساب تلگرام شما امکان پذیر خواهد بود باید به آدرس https://my.telegram.org/deactivate مراجعه کرده و مراحل حذف حساب تلگرام که در نهایت منجر به حذف اکانت تلگرام طلایی خواهد شد را دنبال کنید. با ورود به آدرس اینترنی مذکور ابتدا باید به حساب تلگرام خود وارد شوید. برای انجام این کار شماره موبایلی که حساب تلگرام خود را به کمک آن تشکیل داده اید، در کادر مربوطه وارد کرده و با تایید آن به مرحله بعدی حذف اکانت تلگرام طلایی بروید.

در این مرحله کد مشخصی به شماره تلفنی که در مرحله قبل وارد کرده بودید ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوط به Confirmation Code وارد نمایید. همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می گردد، پس از وارد کردن کد مذکور با انتخاب گزینه Sign in می توانید به مرحله بعدی حذف اکانت تلگرام طلایی بروید.

در این مرحله از فرایند حذف حساب تلگرام که در نهایت به حذف اکانت تلگرام طلایی شما منجر خواهد شد، همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می گردد پس از انجام مراحل فوق پیامدهای حذف حساب تلگرام به شما گوشزد می گردد. باید به این نکته توجه داشته باشید که پس از حذف حساب تلگرام، لیست مخاطبان شما به همراه تمام پیام های رد و بدل شده با آنها و همچنین تمام گروه ها و کانال هایی که در آنها عضو بوده اید، به طور کامل از حساب تلگرام شما پاک خواهد شد. در واقع این اطلاعات حتی پس از ثبت نام مجدد در اپلیکیشن تلگرام نیز قابل بازگشت یا بازیابی مجدد نخواهد بود.

به این ترتیب بهتر است پیش از شروع مراحل مربوط به حذف اکانت تلگرام طلایی لیست تمام مخاطبان خود را به همراه آدرس تمام کانال ها و گروه هایی که در آنها عضو هستید را به صورت دقیق در جای مطمئنی ثبت نمایید تا در صورت بازگشت به تلگرام بتوانید آنها را به راحتی و بدون روبرو شدن با مشکل خاصی دوباره پیدا کنید.

پس از انجام این کار می توانید دلایل اصلی خود برای ترک اپلیکیشن تلگرام را در کادر مربوطه وارد کرده و با انتخاب گزینه Done به آخرین مرحله از فرایند حذف اکانت تلگرام طلایی خود وارد شوید.

با انجام موفقیت آمیز مراحلی که به آنها اشاره شد، کادری مطابق تصویر زیر در برابر شما به نمایش در خواهد آمد. در کادر مذکور برای بار آخر این پرسش با شما مطرح می گردد که آیا از حذف حساب تلگرام خود مطمئن هستید یا خیر؟ از آن جا که شما برای حذف اکانت تلگرام طلایی اقدام به حذف حساب تلگرام خود می کنید و چاره ای جز این کار ندارید، به طور حتم از حذف کردن حساب تلگرام خود خاطرجمع خواهید بود. بنابراین بدون هیچ گونه دغدغه یا تردیدی گزینه Yes, delete my account را انتخاب کرده و مراحل حذف حساب تلگرام و حذف اکانت تلگرام طلایی را به پایان برسانید.

همان گونه که در کادر بالا به زبان انگلیسی هشدار داده شده است، پس از حذف کامل حساب تلگرام از روی یک شماره تلفن خاص، شما قادر به ثبت نام مجدد در تلگرام با همان شماره تلفن به صورت بلافاصله نخواهید بود، بلکه برای انجام این کار باید چند روز صبر کنید. به بیان ساده تر اگر شما حساب تلگرام خود را به هر دلیلی از جمله حذف اکانت تلگرام طلایی برای همیشه غیر فعال سازید، نمی توانید با همان شماره تلفن بلافاصله در تلگرام ثبت نام کنید. در واقع باید چند روز از حذف حساب تلگرام شما بگذرد تا بتوانید به صورت مجدد با همان شماره تلفن در این اپلیکیشن ثبت نام کنید.

به هر حال با پیروی از روش هایی که در این مطلب به آنها اشاره شد، شما می توانید اقدام به حذف اکانت تلگرام طلایی خود نمایید و استفاده از این اپلیکیشن غیر رسمی و نامطمئن تلگرام را برای همیشه متوقف کنید. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که برای حذف حساب تلگرام و حذف اکانت تلگرام طلایی تعدادی اپلیکیشن جانبی نیز وجود دارد. با این حال به دلیل مشخص نبودن ماهیت اصلی این اپلیکیشن ها از ذکر نام آنها و توضیح نوع کاربردشان در این مطلب پرهیز کردیم.

منبع: setare.com
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 887

به "روش حذف اکانت تلگرام طلایی (دیلیت اکانت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش حذف اکانت تلگرام طلایی (دیلیت اکانت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید