برنامه های درسی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی احتیاج به بازنگری و تغییر اساسی دارد

به گزارش مجله سیاران، رئیس دانشگاه علمی کاربردی تاکید نمود: برنامه های درسی و آموزشی این دانشگاه احتیاج به یک بازنگری و تغییر اساسی در راستای برطرف احتیاج بازار کار دارد.

برنامه های درسی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی احتیاج به بازنگری و تغییر اساسی دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع اعضای سازمان مرکزی این دانشگاه، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: این دانشگاه باید ریل­ گذاری و بسترسازی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش ­بنیان را داشته باشد. دانشگاه امروز وظیفه سنگینی برای توسعه خدمت رسانی به بازار اشتغال و برطرف احتیاج های بازار کسب و کار را برعهده دارد.

وی بیان نمود: یک برنامه جدی و بسیار وسیعی در دستور کار دانشگاه واقع شده است تا بسیاری از برنامه­ های درسی و دوره­ های آموزشی دانشگاه را بازنگری، بروز رسانی و توسعه دهد. در این زمینه یک کار اجرایی بسیار سنگین بر عهده حوزه معاونت آموزشی و دفتر برنامه­ ریزی درسی دانشگاه وجود دارد. دانشگاه باید هدفی که کشور برای آن از ابتدا معین نموده و تاسیس این دانشگاه برآن مبنا بوده است را محقق سازد و انحرافاتی که در این جهت ایجاد شده است، باید در مدت کوتاهی اصلاح شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید نمود: دانشگاه می ­تواند در بسیاری از چالش­ های مالی و در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و درون ­زا و اقتصاد دانش ­بنیان و بسیاری از مسائل اساسی کشور نقش ­آفرین باشد. دانشگاه باید قوه محرکه و پیش ­برنده بسیاری از حرکت­ های ملی در کشور باشد که تا به حال توجه لازم به آن نشده است. باید در دانشگاه با عقلانیت مسائل و مسائل را شناسایی و مدیریت نماییم. تمام حرکت ها و فرآیند های اجرایی دانشگاه باید بر مدار عقلانیت شکل گرفته و توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1344

به "برنامه های درسی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی احتیاج به بازنگری و تغییر اساسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های درسی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی احتیاج به بازنگری و تغییر اساسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید