ژئوپارک جهانی قشم دانش و تجربه را در اختیار دومین پارک زمین شناسی پیشنهادی روسیه قرار می دهد

به گزارش مجله سیاران، ایرنا/ براساس اخبار واصله، ژئوپارک جهانی قشم دانش و تجربه را در اختیار دومین پارک زمین شناسی پیشنهادی روسیه قرار می دهد.

ژئوپارک جهانی قشم دانش و تجربه را در اختیار دومین پارک زمین شناسی پیشنهادی روسیه قرار می دهد

ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ژئوپارک پیشنهادی توراتائو کشور روسیه، دومین ژئوپارک این کشور است که ارزیابی آن در سال 2022 میلادی از سوی ارزیابان یونسکو اجرا شده است.

وی ادامه داد: طی آنالیز پرونده این ژئوپارک در هفتمین نشست شورای جهانی ژئوپارک های یونسکو مقرر شد تا زمان بهبود بخشی به بعضی برنامه های اجرایی و در دست اقدام، حضور این ژئوپارک در عرصه جهانی به تعویق بیفتد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم شرح داد: به همین منظور مدیر ژئوپارک توراتائو با ارسال نامه ای رسمی به وسیله کمیسیون ملی یونسکو کشور روسیه درخواست خود را برای سفر به جزیره قشم در راستای انتقال تجربیات و انعقاد تفاهم نامه با ژئوپارک جهانی این جزیره در راستای فعالیتهای شبکه ای و تبادل ایده به منظور بالا بردن استانداردهای کیفیت محصولات و اقدامات توسعه ای ژئوپارک های جهانی ارسال نموده است.

راموز افزود: با استقبال مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم از این درخواست، قرار است هیاتی از سوی ژئوپارک توراتائو در ماههای آینده به ایران و جزیره زیبای قشم سفر نمایند.

وی خاطرنشان کرد: نقش محوری و کلیدی ژئوپارک جهانی قشم از سال 2018 در توسعه ژئوپارکهای منطقه و آموزش و بازخوانی تجربه های جزیره قشم در دست یابی به کارت سبز شبکه جهانی ژئوپارکها به عنوان الگویی پیروز برای کشورهای خواستار ثبت جهانی ژئوپارک در منطقه از سوی یونسکو مورد تاکید است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در سال گذشته نیز ژئوپارک جهانی قشم از سوی مسئولان یونسکو در عرصه های بین المللی به عنوان الگوی پیروز در زمینه توسعه مدیریت مشارکتی جوامع محلی و بعلاوه نقش برجسته زنان در راهبری فعالیتهای زمین گردشگری معرفی شده بود.

منبع: همگردی
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1717

به "ژئوپارک جهانی قشم دانش و تجربه را در اختیار دومین پارک زمین شناسی پیشنهادی روسیه قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژئوپارک جهانی قشم دانش و تجربه را در اختیار دومین پارک زمین شناسی پیشنهادی روسیه قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید