انتها عملیات ایجاد و اصلاح معابر دسترسی به کاروانسرای لاسجرد

به گزارش مجله سیاران، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، انتها عملیات ایجاد و اصلاح معابر دسترسی به کاروانسرای لاسجرد صورت گرفت.

انتها عملیات ایجاد و اصلاح معابر دسترسی به کاروانسرای لاسجرد

حسن عربی از تسهیل در دسترسی و ساماندهی کاروانسرای شاه عباسی لاسجرد اطلاع داد و اظهار کرد: با هدف توسعه زیرساختهای گردشگری در روستای لاسجرد شهرستان سرخه، عملیات خاک ریزی، زیرسازی، آجرفرش و بندکشی معابر کاروانسرای صفوی لاسجرد انجام شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه اضافه نمود: این عملیات با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال از محل زیرساخت گردشگری به منظور تقویت زیرساخت گردشگری در شهرستان سرخه انجام شد.

عربی گفت: گردشگری یکی از پویاترین بخش های مالی دنیا به شمار می آید و توسعه زیرساخت در توسعه گردشگری پایدار نقش اساسی دارد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه با اشاره به موقعیت این کاروانسرای شاه عباسی توضیح داد: قرار گرفتن این کاروانسرا در مسیر پرتردد مشهد-سمنان و تهران ظرفیت خوبی برای این بنای ارزشمند تاریخی است.

وی یادآوری کرد: کاروانسرای صفوی لاسجرد در فاصله 13 کیلومتری غرب سرخه، در مسیر مشهد به تهران واقع شده و به شماره 1995 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است. پلان این کاروانسرا دو ایوانی و از بناهای ساخته شده در زمان شاه عباس صفوی است که در دور تا دور حیاط آن 24 حجره واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1722

به "انتها عملیات ایجاد و اصلاح معابر دسترسی به کاروانسرای لاسجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها عملیات ایجاد و اصلاح معابر دسترسی به کاروانسرای لاسجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید