اپل، سامسونگ یا شیائومی، سلطان موبایل دنیا کیست؟ ، عکس

به گزارش مجله سیاران، زومیت نوشت: به غیر از مدت کوتاهی در سال 2020، سامسونگ از سال 2012 تا به امروز همیشه در مقیاس جهانی بیشترین تعداد فروش را تجربه نموده است.

اپل، سامسونگ یا شیائومی، سلطان موبایل دنیا کیست؟ ، عکس

در گزارش های سالانه بازار موبایل، سامسونگ در تمام رده های قیمتی حاکم بلامنازع بازار شناخته می گردد؛ درحالی که گاهی اوقات قیمت گوشی سامسونگ از رقبا بیشتر است. گزارش های فصلی می آیند و می روند؛ اما آنچه تغییر نمی نماید، پیشتازی سامسونگ در این رقابت است.

سامسونگ 20 درصد از سهم بازار گوشی را ازآنِ خود می نماید

جدیدترین گزارش کانالیس، حاکی از آن است که سامسونگ در سه ماهه اخیر میلادی نیز با تسلط بر 20 درصد از سهم بازار، رجحان خود را حفظ کرد و در جایگاه دوم شرکت اپل با سهم 17 درصدی نهاده شد. جایگاه سوم نیز متعلق به شیائومی است که با احتساب گوشی های پوکو، 14 درصد از سهم بازار را ازآنِ خود می نماید.

بعد از شیائومی، شرکت اوپو (با احتساب وان پلاس) قرار می گیرد که سهمش به 9 درصد از بازار می رسد و جایگاه پنجم نیز متعلق به شرکت چینی TRANSSION است که شرکت های تکنو و Infinix و iTel را دربرمی گیرد و درمجموع سهم 9 درصدی از بازار را کسب می نماید. 31 درصد به جای مانده از سهم بازار نیز بین فروشندگان دیگر تقسیم می گردد.

در جدول زیر، می توانید جزئیات بیشتری از گزارش را مشاهده کنید. دراین بین، مسئله اصلی روند تغییر جدول خواهد بود. با مقایسه اطلاعات می توان مشاهده کرد که سامسونگ در حال ازدست دادن تدریجی موضع خود در تأمین گوشی در مقیاس جهانی است و این پرسش در فکر شکل می گیرد که تا چه زمانی این شرکت کره ای می تواند در جایگاه اول دوام بیاورد؟

جدول بالا نسبت رشد و کاهش سهم فروشندگان بزرگ بازار گوشی هوشمند را در سه ماهه سوم 2023 با زمان مشابه در سال 2022 مقایسه می نماید. براساس اعداد و ارقام این جدول، برنده اصلی TRANSSION به شمار میرود که تنها در یک سال سهم خود را تا 40 درصد افزایش داده است. درمقابل، می توان سامسونگ را بزرگ ترین بازنده این جدول دانست؛ زیرا این شرکت از سه ماهه سوم سال 2022 تا به امروز، 10 درصد از سهم خود را از دست داده است.

شرکت اپل نیز درمقایسه با شرایط خود در سال گذشته موقعیت مناسبی ندارد و کاهش 6 درصدی سهم بازارش را می توان مشاهده کرد. این روند نشان می دهد که شرکت های چینی در حال تصاحب سهم سامسونگ و اپل از بازار گوشی هستند. شرکت TRANSSION و شیائومی اساساً بخش بزرگی از برترین گوشی مالی را برای بازارهای نوظهور عرضه می نمایند که دقیقاً به جایی برای رشد سهم آن ها تبدیل شده است.

اپل در رده قیمتی گوشی های مقرون به صرفه قیمت حضور ندارد و سامسونگ نیز بالاخره در چند سال گذشته حضور فعال در آن رده قیمتی را به صورت جدی شروع کرد.

پرواضح است که سامسونگ به این زودی ها جایی نمی رود؛ اما همچنان جهشی از اپل یا شرکت های چینی می تواند سبب انتها یافتن سلطه سامسونگ بر بازار گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 7 آبان 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1721

به "اپل، سامسونگ یا شیائومی، سلطان موبایل دنیا کیست؟ ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل، سامسونگ یا شیائومی، سلطان موبایل دنیا کیست؟ ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید