چکاپ کامل مسافران ورودی برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش مجله سیاران، ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: در اولین اقدام برای مقابله با ویروس کرونا نامه ای به علوم پزشکی استان زده شد تا مسافران ورودی چکاپ کامل شوند.

چکاپ کامل مسافران ورودی برای مقابله با ویروس کرونا

از سفر با سفر پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نشست خبری مشترک الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر استان هرمزگان و ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس در این استان برگزار گردید.

اکبرپور با اشاره به آنکه بیش از 50 درصد واردات، صادرات و ترانزیت کشور از گمرکات استان انجام می گردد، گفت: بیش از 54 درصد حجم تجارت خارجی در این استان است که از غربی ترین و شرقی ترین نقطه استان 29 گمرک و 5 اداره کل داریم.

وی با بیان اینکه 19 دفترخانه وجود دارد توضیح داد: تمامی رویه های گمرکی از مسافری دریایی، هوایی، امانات پستی و ورود و خروج موقت و صادرات موقت، ترانزیت داخلی و خارجی در استان وجود دارد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به آمار 10 ماهه حجم تجارت خارجی در استان توضیح داد: حجم صادرات فرآورده های نفتی و غیرنفتی حدود 27 میلیارد دلار با حجم 39 میلیون و 800 تن است که به لحاظ ارزش 121 درصد به لحاظ ارزش رشد دارد. از این میزان 18 میلیارد دلار سهم تجارت غیرنفتی است و عمده کالا های صادراتی به کشور های چین، هند، امارات، آلمان و ایتالیا صادر می گردد.

وی با اشاره به اینکه کالا های صادراتی عمدتا سنگ آهن، کنستانتره، اتیلن و محصولات نیمه تمام از آهنگ و منسوجات است، گفت: در بحث واردات حدود 7 میلیون تن به ارزش 13 میلیارد و 706 میلیون دلار کالا به کشور آمده که به لحاظ ارزش دلاری افت 3 درصدی دارد.

* مسئله ای برای تامین کالا های اساسی نداریم

اکبرپور ادامه داد: گوشت واردشده به کشور از ابتدای سال تا به امروز 77 هزار و 728 تن بوده، همچنین 732 هزار تن برنج، 346 هزار تن انواع روغن ها، 61 هزار تن دانه های روغنی به کشور وارد شده و در بحث تامین کالا های اساسی شب عید مشکل نداریم و حتی یک ماه بعد از آن ماه مبارک رمضان است و برنامه ریزی ها اجرا شده تا خللی در بازار وجود نداشته باشد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در خصوص خودرو های دپوشده در گمرکات استان بیان کرد: در کل کشور 12 هزار و 261 دستگاه خودروی سواری وجود دارد که در نیمه دوم سال گذشته با مصوبه دولت با توجه به مهلت 6 ماهه با احتساب آمبولانس ها 7 هزار و 153 دستگاه ترخیص شد که از این میزان 6 هزار و 300 دستگاه سواری به غیر از آمبولانس بود.

وی علت رسوب این خودرو ها را تغییر شرایط ارزی و ممنوعیت ترخیص دانست که اگر ثبت سفارش خودرو ها نیز از سوی متولیان آن انجام گردد، طبق قوانین و ضوابط احتیاج است تا مجوز های جدید قانونی اخذ گردد. جمعا 1941 خودرو در استان وجود دارد که 668 دستگاه در گمرک شهید رجایی، 1167 دستگاه در گمرک باهنر و 106 دستگاه هم در گمرک بندر لنگه متوقف است.

اکبرپور تاکید نمود: این خودرو ها سرمایه مردم است و بعضی از آن ها استاندارد های لازم را ندارند. مثلا لاستیک و بعضی قطعات آن ها در آفتاب به مرور از بین رفته است. متولی ترخیص خودرو وزارت صمت بوده که احتمالا احتیاج به مصوبه هیات دولت دارد. ما مجری قانونی هستیم و عامل دپو شدن خودرو ها گمرک نیست.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در خصوص اقدامات گمرک برای مقابله با ویروس کرونا در بحث تجارت و مسافری توضیح داد: در اولین اقدام نامه ای به علوم پزشکی استان زده شد که از مسافران ورودی چکاپ کامل انجام گردد. در حال حاضر کالا های اساسی مانند گوشت، برنج، روغن، قند و شکر از مبدأ چین نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 55

به "چکاپ کامل مسافران ورودی برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکاپ کامل مسافران ورودی برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید