چرا قند پهلو نوروزی کرونایی شد؟ خبرنگاران

به گزارش مجله سیاران، فصل نهم قند پهلو که با موضوع اختصاصی بازآموزی مهارت های فردی مقابله با کویید 19 در نوروز 1400 فراوری شده بود با توجه به شرایط اضطراری همه گیری جدید این ویروس، دوباره پخش می گردد.

چرا قند پهلو نوروزی کرونایی شد؟ خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، امیر قمیشی تهیه کننده قند پهلو که از شبکه آموزش روی آنتن می رود درباره فصل نهم این برنامه که اشعار شرکت کنندگان به موضوع کووید 19 و ویروس کرونا پرداخته بود گفت: شعار فصل نهم خلاصه شده در یک مصرع است اینکه کرونا با کسی شوخی ندارد و آثار ارائه شده در سیزده قسمت در حال تاکید روی این نکته هستند.

وی ادامه داد: ذکر این نکته مهم که کرونا شوخی بردار نیست، گاهی آنقدر جدی است که می توان از ابزاری، چون طنز که گاهی جدی ترین نقطه روبروه موقعیت تراژیک با موقعیت کمیک است برای انتقال پیغام های هدفمند و اثرگذار که ویژگی اصلی طنز و فکاهه است از آن بهره جست.

قمیشی در ادامه درباره بازپخش این مجموعه در شرایطی که ویروس کووید 19 دوباره همه گیر شده است، اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم یک فصل کامل از قند پهلو را پس از دو، سه سالی دوری از آنتن به بازآموزی پروتکل های فردی کرونا اختصاص دهیم و همان زمان به رسانه ها، مجری و داوران این مهم را گوشزد کردیم که اگر چه ظاهراً با کوشش شبانه روزی کادر درمانی شرایط همه گیری در زمستان گذشته به حداقل خود رسید، امّا خدای نانموده در صورت غفلت و فراموش کردن کمینگاه خطرناک نوروز ممکن است کشور دوباره همانگونه که وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا رسماً اعلام نموده بودند با بحران روبرو گردد.

وی اضافه نمود: به همین سبب هم با برجسته کردن عناصر مرتبط با کویید 19 در فرم، دکور و البته محتوای برنامه خواستیم 13 شب به سهم کوچک خود به مخاطبانمان یادآوری کنیم همه گیری جای دوری نرفته و ممکن است با غفلتی برگردد که متاسفانه برگشت.

تهیه کنده قندپهلو اظهار کرد: در حال حاضر هم با توجه به فرایند صعودی همه گیری بی تردید مطلع سازی و تبیین آموزه های روبروه با اپیدمی کرونا یک ضرورت است. مخاطب علاوه بر مطلعی از خطرات و پیغامد های فردی و اجتماعی عدم رعایت پروتکل های اعلام شده با زبانی جدی، گاهی توام با عتاب یا به وسیله قالب های مرسومی، چون گزارش های خبری و… با توجه به گذشت بیش از یک سال از شروع اپیدمی و یکنواختی طبیعی فرم پیغام های رسانه ای، قالب های نوین دیگری نیز طلب می نماید. قالب هایی که ضمن گوشزد جدی خطرات، روی مخاطب اثرگذار هم باشد و این میان طنز و کمدی هوشمندانه سهم قابل توجهی می توانند داشته باشند.

بازپخش فصل نهم قند پهلو ساعت 23 به صورت یک شب در میان روی آنتن شبکه آموزش می رود که پس از 13 شب نوروز به پخش رسیده است. علاوه بر رضا رفیع، شهرام صبور و ناصر فیض به عنوان مجری و داوران ثابت، مهدی فرخ سیر پزشک متخصص بیماری های عفونی نیز از نظر پزشکی و داده های درمانی نظر مشورتی خود را به داوران و شرکت کنندگان در طول برنامه ارائه می نماید.

قندپهلو سال جاری در شرایطی روی آنتن رفت که دکور برنامه و چیدمان لوکیشن کاملاً با محور کرونا طراحی شد و المان های ماسک و ویروس کرونا در همه بخش های دکور دیده می گردد.

علاوه بر آن شعر های شرکت کنندگان و طنازی های آن ها به موضوع کرونا اختصاص یافت با تاکید بر این نکته که کرونا با کسی شوخی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 992

به "چرا قند پهلو نوروزی کرونایی شد؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قند پهلو نوروزی کرونایی شد؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید