ونزوئلا: تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی غیرقانونی است

به گزارش مجله سیاران، وزیر امورخارجه ونزوئلا بامداد پنجشنبه تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی را غیرقانونی خواند و آن را اعتراف به گناه دانست.

ونزوئلا: تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی غیرقانونی است

خورخه ارئاسا در پیام توییتری نوشت: قضات دیوان کیفری بین المللی درباره جنایات علیه بشریت قضاوت می کنند.

به نوشته وزیرخارجه ونزوئلا، آمریکا دادستان دیوان را تحریم و همه قضات را تهدید می کند تا از تحقیق در مورد جنایات ظالمانه واشنگتن جلوگیری نماید.

در راستای مخالفت با تصمیم یکجانبه گرایی آمریکا،او گون کان رییس مجمع کشورهای عضو دادگاه کیفری بین المللی با رد تحریم مقامات این نهاد توسط واشنگتن گفت: اقدام آن ها در جهت تضعیف تلاش مشترک ما در مبارزه با مصونیت از جنایات دسته جمعی است.

رییس مجمع کشورهای عضو در ادامه افزود: دیوان یک نهاد قضایی مستقل و بی طرف است و با رعایت دقیق مفاد اساسنامه رم عمل می کند. دادگاه بین المللی کیفری مکمل حوزه های قضایی ملی است و صلاحیت اصلی کشورها را به رسمیت می شناسد.

مایک پمپئو وزیرخارجه ترامپ که در خروج از پیمان ها و نهادهای بین المللی مهارت ویژه ای دارد، روز چهارشنبه گفت 2 مقام ارشد دادگاه کیفری بین المللی را تحت تحریم قرار داده است.

آمریکا در حالی تحریم هایی علیه دیوان اعمال کرد که دادستان دادگاه کیفری بین المللی در حال انجام تحقیق درباره جنایت سربازان آمریکایی در افغانستان بوده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 618

به "ونزوئلا: تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا: تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید