واکسیناسیون هزاران نفر در هند با واکسن تقلبی کرونا

به گزارش مجله سیاران، پلیس هند 10 مرکز خصوصی واکسیناسیون را که به جای واکسن کرونا، آب مقطر یا آنتی بیوتیک به متقاضیان تزریق می نموده را مسدود و مسئولان این مراکز درمانی را هم بازداشت نموده است.

واکسیناسیون هزاران نفر در هند با واکسن تقلبی کرونا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بیش از 10 مرکز خصوصی واکسیناسیون کرونا در هند، اقدام به عرضه واکسن تقلبی نموده اند و به جای واکسن کرونا، محلول آب و نمک یا آنتی بادی به متقاضیان تزریق نموده اند.

در حالی که پلیس هند اعلام نموده متصدیان این مراکز واکسیناسیون را دستگیر نموده اما چند هزار نفر که در این مراکز اقدام به دریافت واکسن نموده اند هم اکنون در برابر موج نو کرونا قرار گرفته اند.

دولت محلی بمبئی، روز آدینه بیمارستان شیوام را مسدود نموده و مجوز آن را لغو نموده. علت این اقدام عرصه گسترده واکسن های تقلبی در این مرکز درمانی بوده است.

پلیس در حال تحقیق در این باره است که آیا واکسن های تقلبی کرونا به وسیله این بیمارستان فراوری شده است یا خیر. مالکان این بیمارستان در حال حاضر در بازداشت به سر می برند.

اوایل امسال، این مرکز درمانی به اسم مرکز خصوصی واکسیناسیون معرفی گردید و مجوز دولت برای ایمن سازی مردم در برابر کرونا را دریافت کرد. این مرکز درمانی بیش از 20 هزار شیشه واکسن را در دولت محلی بمبئی دریافت کرد. اگر چه پلیس معتقد است که بعضی از این شیشه های حاوی واکسن به دست کلاهبرداران افتاده و پلیس گمان می نماید که ممکن است بیمارستان اقدام به پر کردن مجدد شیشه های خالی واکسن با آب نمک نموده است.

بر اساس گزارش ها، پلیس هند دست کم از 10 مرکز واکسیناسیون به اتهام کلاهبرداری در حال بازپرسی است و این مراکز متهم هستند که ده ها هزار دلار به وسیله عرضه واکسن تقلبی عایدی کسب نموده اند.

واکسن های تقلبی که پلیس هند کشف نموده دارای لیبل واکسن آسترازنکا هستند اما درون آنها آب نمک یا آنتی بیوتیک پر شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1131

به "واکسیناسیون هزاران نفر در هند با واکسن تقلبی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون هزاران نفر در هند با واکسن تقلبی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید