هاشمی: دولت در 8 سال گذشته حتی یک واگن هم به شهرداری نداده است

به گزارش مجله سیاران، رییس شورای شهر تهران گفت: خیلی بد است که هشت سال از دولت آقای روحانی گذشته باشد و ما حتی یک واگن هم دریافت نکرده باشیم گفت: دولت فکر می نماید که اگر الان این پول را خرج کند به این دولت نمی رسد.

هاشمی: دولت در 8 سال گذشته حتی یک واگن هم به شهرداری نداده است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

رئیس شورای شهر تهران در برنامه تهران 20 با اشاره به اینکه خیلی بد است که هشت سال از دولت آقای روحانی گذشته باشد و ما حتی یک واگن هم دریافت ننموده باشیم گفت: دولت فکر می نماید که اگر الان این پول را خرج کند به این دولت نمی رسد و 2 سال است دولت همین فکر را می نماید در حالی که حتی درصورت وجود کسری بودجه باید اولویت ها تعیین گردد و حمل و نقل عمومی در صدر اولویت هاست.

مهندس محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با حضور در برنامه تهران 20 در رابطه با مسائل ناشی از شلوغی در مترو و اتوبوس بیان نمود: ما نمی توانیم در کشور به سوخت یارانه بدهیم، ولی به حمل و نقل عمومی یارانه داده نگردد.

وی اضافه نمود: ما هزینه های سنگینی برای زیرساخت حمل و نقل عمومی انجام میدهیم، مثلا در حال حاضر 200 کیلومتر مترو داریم و 130 ایستگاه و میدانیم که 75 درصد از هزینه ها صرف زیرساخت می گردد و تنها 25 درصد از هزینه ها برای واگن می باشد، اما الان روی این 25 درصد متوقف شده ایم.

محسن هاشمی در جواب این سوال که در بودجه سال آینده چقدر برای حمل و نقل عمومی دیده شده است گفت: ما نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان از دولت درخواست نموده ایم در صورتی که 1750 میلیارد تومان در نظر گرفته اند و حتی یارانه مربوط به کرونا و یارانه مربوط به بلیت را هم به شورای شهر نمی دهند.

وی اضافه نمود: من میخواستم تذکر بدهم که سال آینده در خصوص حمل و نقل عمومی سال بسیار بحرانی خواهیم داشت، زیرا وقتی که یارانه اتوبوس و مترو را نمی دهیم همین مقدار واگن و اتوبوس که داریم زمین گیر خواهد شد.

رئیس شورای شهر ضمن بیان اینکه دولت باید اولویت بندی کند گفت: تعریف بودجه یعنی دخل و خرج دولت بر اساس یک برنامه تعیین در طول یکسال، باید حمل و نقل عمومی مخصوصا شهر تهران در اولویت باشد.

محسن هاشمی گفت: دولت حتما برای این کار پول دارد و مصوبات آن هم موجود است، اما متاسفانه باوجود اینکه همه مردم درخواست دارند که شرایط مترو و اتوبوس به این شکل شلوغ نباشد وقتی جای دیگری پول کم می آید پول را آنجا خرج میکنند.

وی در جواب این سوال که مقصر اصلی کیست گفت؟ مطالبه اصلی باید از دولت باشد، دولت فکر می نماید که اگر الان این پول را خرج کند به این دولت نمی رسد و 2 سال است دولت همین فکر را می نماید در حالی که حتی درصورت وجود کسری بودجه باید اولویت ها تعیین گردد و حمل و نقل عمومی در صدر اولویت هاست.

هاشمی اضافه نمود: خیلی بد است که هشت سال از دولت آقای روحانی گذشته باشد و ما حتی یک واگن هم دریافت ننموده باشیم.

رئیس شورای شهر دررابطه با بودجه شهرداری نیز گفت: از 15 دی ماه شهرداری باید بودجه را به شورای شهر بدهد؛ سال جاری بودجه شهرداری را 30 هزار میلیارد تومان دیدیم و برای حمل و نقل عمومی 7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته ایم.

وی گفت: یکی از مسائل در شهرداری بحث اوراق مشارکت بود که به دلیل مشکل با سیستم بانکی نقد نمی گردد؛ به تازگی 1500 میلیارد تومان پول اوراق مشارکت سال 98 دربانک رفاه مانده و فقط قسط کمی از آن پرداخت شده است.

وی در جواب این سوال که مشکل اصلی کجاست گفت: مشکل اصلی گروگانگیری برای بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی است؛ درحالی که اوراق مشارکت یک فصل جدایی در بودجه است و ربطی به این مسائل ندارد.

هاشمی در این رابطه اضافه نمود: 1500 میلیارد تومان پول حمل و نقل عمومی آن هم در این بحران در گرو بدهی شهرداری تهران به تامین اجتماعی در بانک مانده، وی همچنین گفت: به نظر من باید یک پرونده قضایی شکل بگیرد و هیچ راهی وجود ندارد، چراکه این پول در بانک مانده و بهره هم به آن تعلق می گیرد و هیچ استفاده ای هم از آن نمی گردد و بعد تورم هم ایجاد میکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 797

به "هاشمی: دولت در 8 سال گذشته حتی یک واگن هم به شهرداری نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: دولت در 8 سال گذشته حتی یک واگن هم به شهرداری نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید