نظارت را از حوزه مالی شروع می کنیم

به گزارش مجله سیاران، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش رئیس کمیسیون مالی درباره مسائل حوزه مالی کشور، گفت: مردم مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم، حل مسائل مالی و معیشتی مردم است.

نظارت را از حوزه مالی شروع می کنیم

وی با بیان اینکه اولویت ما آن است که از ابزارهای نظارتی خود نیز به خوبی استفاده کنیم، اضافه کرد: نظارت ما از حوزه مالی شروع خواهد شد، کاملاً ملموس و شفاف عملکرد وزرای دولت و سازمان ها مورد آنالیز قرار می گیرد و مردم مطمئن باشند که به طور دقیق به آنان گزارش خواهیم داد.

رئیس مجلسبا بیان اینکه حل مسائل اقشار ضعیف جامعه برای ما اهمیت زیادی دارد، توضیح داد: یکی از موضوعات اساسی که ما با آن گرفتار هستیم، مسئله ساختار بودجه است چرا که با این ساختاری که بودجه بسته می گردد، چندین دهه است که کسری بودجه داریم و این مسئله مسائلی به ویژه نقدینگی لجام گسیخته را در پی داشته و بر این اساس حتماً اصلاح ساختار بودجه در دستور کار اول ما است.

قالیباف متذکر شد: در اولین جلسه ای که رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس آمد و گزارش داد، درباره ساختار بودجه صحبت شد و آنان اصلاح ساختار بودجه را فرستادند. همچنین مجلس جلسات متعددی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه گذاشته و اصلاح ساختار بودجه هم جزو اولویت های اساسی ما است.

وی درباره بازار بورس، گفت: حتماً دولت و همچنین کمیسیون مالی مجلس باید به این مسئله توجه داشته باشند که باید بازار بورس عمق بخشی گردد و بین عرضه و تقاضا، عرضه در اولویت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید شرایطی فراهم گردد که نقدینگی جذب شده در بازار بورس به سمت فراوری حرکت کند که اشتغال پایدار و کنترل تورم را داشته باشیم.

قالیباف بیان نمود: امروز در کمیسیون مالی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی موضوع ارز آنالیز می گردد و بنده هم در این جلسه شرکت می کنم.

وی در واکنش به بخشی از صحبت های رئیس کمیسیون مالی مجلس مبنی بر اینکه کمیسیون های مجلس با تأخیر شکل گرفتند، گفت: ما کاملاً مطابق با آئین نامه داخلی مجلس عمل کردیم، بر اساس آئین نامه، اولین روز تشکیل کمیسیون ها روز یکشنبه بود و کمیسیون ها سروقت تشکیل شدند. همچنین کمیسیون مالی سه جلسه برگزار کرد و امروز هم چهارمین جلسه خود را برگزار می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 496

به "نظارت را از حوزه مالی شروع می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت را از حوزه مالی شروع می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید