نشست فوری شورای امنیت درباره اقتصادی به درخواست فرانسه برگزار می گردد

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه به وقت محلی به درخواست فرانسه و نیجر با موضوع کودتای اقتصادی به صورت غیرعلنی تشکیل جلسه خواهد داد.

نشست فوری شورای امنیت درباره اقتصادی به درخواست فرانسه برگزار می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس اعلام این رسانه، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز با انتشار بیانیه ای در واکنش به تحولات اخیر در مالی، بر نگرانی کشورش از وقوع کودتا در این کشور آفریقایی تاکید نمود.

وزیر خارجه فرانسه در این باره خاطرنشان کرد: فرانسه از کودتای انجام شده در مالی نگران است. این واقعه تاسف آور را به شدت محکوم می کنیم.

ژان ایو لودریان همچنین با تاکید بر حمایت پاریس از رویکرد جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا از کودتای انجام شده در مالی، از کودتاچیان این کشور خواست به پادگان ها بازگشته و از نظام قانون اساسی مالی حمایت نمایند.

وی همچنین با بیان اینکه کشورش تحولات مالی را در بالاترین سطح تحت نظر دارد، گفت: فرانسه به حمایت بدون قید و شرط از حاکمیت ملی و دموکراسی در مالی ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است کودتای نظامی مالی دیروز سه شنبه از پادگان سونجاتا واقع در 15 کیلومتری باماکو پایتخت این کشور شروع شد.

ارتش مالی طی این کودتا به دو گروه تقسیم شده و در حالی که شماری از نظامیان این کشور از سرهنگ سعدیو جامارا تبعیت می نمایند، تعدادی دیگر نیز حامی ابراهیم ابوبکر کیتا رئیس جمهور هستند.

به گزارش بعضی منابع خبری محلی موسی تیمبینه رئیس مجلس وعبدالله دافی، وزیر اقتصاد مالی از سوی نظامیان کودتاگر گروگان گرفته شده اند.

همچنین نظامیان کودتاگر ابوبکر ابراهیم کیتا رئیس جمهور این کشور را حدود ساعت 16:30 دیروز به وقت محلی از منزلش در باماکو خارج و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

در ساعات اولیه بامداد امروز ابوبکر ابراهیم کیتا خاطرنشان کرد که از مقام خود کناره گیری، مجلس را منحل و دولت را برکنار می نماید؛ وی طی سخنرانی کوتاهی در تلویزیون دولتی گفت: مایل نیستم به خاطر ماندن در قدرت خونی ریخته گردد.

گروه های مخالف در مالی از ماه می امسال میلادی تظاهرات متعددی برای استعفای ابوبکر ابراهیم کیتا برگزار کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 561

به "نشست فوری شورای امنیت درباره اقتصادی به درخواست فرانسه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوری شورای امنیت درباره اقتصادی به درخواست فرانسه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید