مقاله: کانال کشی هواساز، کانال کشی تهویه مطبوع، کانال کشی داکت اسپلیت

به گزارش مجله سیاران، همانطور که از نامش می توان حدس زد، سیستم داکت اسپلیت از یک سیستم کانال کشی هواساز در داخل دیوارها و سقف خانه استفاده می نماید تا هوای مطبوع (خنک یا گرم) را به تمام بخش های خانه برساند. یونیت اصلی این سیستم، هواساز (کندانسور) است که در بیرون از خانه و جایی دور از معرض دید قرار می گیرد. یک ترموستات کل سیستم را تحت کنترل دارد. در سیستم های مدرن تر و به روز، محیط کانال کشی و داکت سازی بخش بندی می گردد، در نتیجه می توانید دمای هوا در بخش های مختلف خانه را کنترل کنید. همین جا یکی از اصلی ترین مزیت های سیستم داکت اسپلیت تعیین می گردد، چرا که در سیستم های معمول کانال کشی کولرها و هواسازها، امکان کنترل دما در نقاط مختلف وجود ندارد و شما دمای کل خانه را تنها می توانید با استفاده از یک کنترل تنظیم کنید.

مقاله: کانال کشی هواساز، کانال کشی تهویه مطبوع، کانال کشی داکت اسپلیت

سیستم های کولر کازی و اسپلیت به شما اجازه می دهند تنها اتاق هایی را خنک کنید که انتخاب نموده اید؛ چرا که این سیستم ها طراحی شده اند تا بتوانند فضاهای محدودی را خنک نمایند تا این که قادر باشند کل خانه را خنک نمایند. حتی اگر در یک خانه از چند اسپلیت جدا از هم بهره ببرید، در نهایت یک فضا با دمای یکسان در همه جا نخواهید داشت. ضمناً دقت کنید که دستگاه های اضافه تر احتیاجمند مصرف انرژی بیشتری هم هستند، در نتیجه برای چنین سناریوهایی در بحث هزینه ها و بهره وری انرژی، حسابی ضرر خواهید کرد.

هر دوی این سیستم ها آرام و کم صدا هستند. برای سیستم اسپلیت، کندانسور عموما در نزدیکی خانه قرار گرفته است، در نتیجه ممکن است کمی سر و صدا به داخل خانه بیاید. بخش مرکزی سیستم داکت اسپلیت عموما در سقف تعبیه می گردد، در نتیجه بخش فراوانی از سر و صدا به داخل خانه نفوذ نمی کند.

سیستم های اسپلیت برای فضاهای کوچک منطقی تر به نظر می آیند یا برای فضایی که به یک خانه اضافه شده اما نمی توان با بهره گیری از کانالی کشی آن را به سیستم عظیم تر و سرتاسری تهویه مطبوع وصل کرد. سیستم جداگانه اسپلیت بعلاوه می تواند گزینه مناسب (و در مواردی تنها گزینه) برای واحدهای استیجاری باشد؛ جایی که ایجاد تغییرات عظیم و احتیاجمند زمان های طولانی کار، امکان پذیر نیست. سیستم های تهویه مطبوع داکت اسپلیت می توانند کل خانه را خنک نمایند؛ آنها بعلاوه می توانند تنظیم شوند تا دمای اتاق های مشخصی از خانه را به اندازه دلخواه برسانند. این نحوه کار کردن باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی و بعلاوه کاهش هزینه ها خواهد شد. اگر شما در حال ساخت یک خانه تازه با بازسازی خانه هستید، کانال کشی و جای دادن یک سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، چرا که فضای مورد احتیاج برای کانال کشی را می توانید به راحتی در نقشه ها جای دهید.

منبع مقاله: کانال کشی هواساز، کانال کشی تهویه مطبوع، کانال کشی داکت اسپلیت

انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1179

به "مقاله: کانال کشی هواساز، کانال کشی تهویه مطبوع، کانال کشی داکت اسپلیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کانال کشی هواساز، کانال کشی تهویه مطبوع، کانال کشی داکت اسپلیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید