مقاله: غذای سگ خانگی چیست؟

به گزارش مجله سیاران، به سگ ها چند بار در روز باید غذا داد؟توله ها نسبت به سگ های بالغ به دفعات غذایی بیشتری نیاز دارند. از حدود 9 ماهگی بیشتر سگ ها باید یک وعده غذایی عظیم و ترجیحا عصر و یا دو وعده غذایی کمتر در صبح و عصر بخورند. زمان تغذیه هم باید ثابت بوده و در حد امکان این زمان دچار تغییر ناگهانی نگردد. برخلاف عقییده بعضی از مردم حذف نمودن غذای یک روز در هفته هیچ فایده ای ندارد. این عمل باعث گرسنه ماندن حیوان گشنه و علاوه بر تمایل به آشغال خوری ممکن است باعث حمله و پرخاشگری به اعضای خانواده نیز بگردد.

مقاله: غذای سگ خانگی چیست؟

اگر به نگهداری حیوانات به خصوص سگ های خانگی علاقه مند هستید باید قبل از اینکه آن را به خانه خودتان بیاورید فکری برای تغذیه اش داشته باشید. بدون اطلاع کافی از نوع و میزان غذای حیوان نمی توان به خوبی از آن مراقبت کرد. سگ و گربه از حیواناتی هستند که بیشتر در منازل نگهداری می شوند. اگر نگهداری یک توله سگ برایتان جذاب است بهتر است ادامه این مطلب را دنبال کنید تا با تغذیه مناسب برای آن آشنا شوید.

سگ ها جهت رشد ، فعالیت و حفظ شرایط بدنی خود نیاز به تغذیه مناسب دارند. تغذیه مناسب باعث سرحالی، شادابی و سلامتی حیوان می گردد؛ بطوریکه می توان از شرایط پوشش خارجی بدن و انعطاف پذیری پوست و حالت درخشندگی چشم شرایط سلامتی حیوان را تشخیص داد. قبل از انتخاب هر نوع غذا برای حیوان، باید از پاکیزه بودن آن اطمینان کافی حاصل کنید. چون آب و غذای آلوده می تواند منشا بسیاری از بیماری های مهلک بوده و حیات حیوان را در مخاطره قرار دهد.

منبع مقاله: غذای سگ خانگی چیست؟

انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1275

به "مقاله: غذای سگ خانگی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: غذای سگ خانگی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید