مقاله: در های مرموزی که برای همواره باید بسته بمانند

به گزارش مجله سیاران، جالب اینجاست که در مستندات و مدارکی که در مورد این معبد از دیرباز تاکنون وجود دارد، هیچ اشاره ای به این در نشده و عملاً با دری سر و کار داریم که افسانه های زیادی درخصوص آن وجود دارد. برخی ها بر این باور هستند که این در راهی به اقیانوس دارد و باز کردن آن امواج دریا را به داخل معبد روانه می نماید و سیل عظیمی به دنبال خواهد داشت.

مقاله: در های مرموزی که برای همواره باید بسته بمانند

تا این قسمت برای شما از در های سر به مهری گفتیم که تاریخچه آن ها به سال ها قبل و دوران باستان باز می گردد، اما در این قسمت به در مرموز و وحشتناکی رسیدیم که در یک هتل بسیار زیبا و شیک نهاده شده و داستان وحشتناک آن باعث شده تا مالکین این هتل ترجیح دهند این در تا ابد بسته بماند.

با این حساب این پرسش پیش می آید که چه رازی پشت این در های همواره بسته نهاده شده است؟ در این خصوص حدس های زیادی صورت گرفته و اظهار نظر های مختلفی را شاهد هستیم. برخی از کارشناسان بر این باور هستند که فرآیند ساخت تاج محل به صورت تمام و کمال انجام نشده و اتاق هایی که از آن ها صحبت می کنیم به لحاظ معماری کامل نشده اند و زیبایی های اتاق ها و تالار های اصلی تاج محل را ندارند، به همین دلیل نیز شاه دنیا که می خواست تاج محل عالی و بی نقص به نظر مخاطبان برسد دستور داد تا این در ها برای همواره بسته باقی بمانند.

تاج محل در فهرست عجایب هفتگانه جدید دنیا واقع شده است و سالانه توریست های زیادی از سرتاسر دنیا برای بازدید از این بنای قدیمی و باشکوه به هندوستان مسافرت می نمایند. اما قسمت های زیادی از این بنا در معرض بازدید دنیاگردان قرار ندارد و جا هایی را در تاج محل سراغ داریم که راز های زیادی در آن ها پنهان شده است.

منبع مقاله: در های مرموزی که برای همواره باید بسته بمانند

انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1263

به "مقاله: در های مرموزی که برای همواره باید بسته بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: در های مرموزی که برای همواره باید بسته بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید