مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

به گزارش مجله سیاران، روستای سرسبز شوون به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه از کشورمان 2 بهار دارد. به عبارت بهتر، پاییز آن همانند بهار سرسبز و دیدنی است. روستای شوون - علاوه بر آب و هوای معتدل - به علت وجود رشته کوه های زیبا و سواحل سرسبز، رودخانه های دائمی چون قاراسو، ساری قمیش و... هر سال گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به سوی خود جذب می نماید. هزینه هر اتاق اقامتگاه بوم گردی این روستا 126 هزار تومان است.

مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

بعد از تونل وارد شهرستان نمین می شوید که در ابتدای جهت مسجد و مجتمع بین راهی و چند کیلومتر جلوتر پمپ بنزین نیز وجود دارد. نمین شهر گلیم استان اردبیل است و گلیم عنبران آن آوازه جهانی دارد. می توانید از این شهر گلیم با کاربردهای مختلف خریداری کنید.

مشگین شهر را با خاطرات به یادماندنی و جاذبه های گردشگری ویژه اش به طرف دشت مغان در شمال استان و شهرهای مرزی پارس آباد و بیله سوار ترک کنید. جاذبه های گردشگری حاشیه رود ارس در پارس آباد، گمرک بیله سوار و بازار مرزی این گمرک از جاذبه های این شهرهاست. بروید تا به روستاهای گردشگری بخش موران با خانه بوم گردی روستای شوون برسید که از جمله جاذبه های شهرهای شاقتصادی استان است. اگر به گردشگری روستایی علاقه دارید، زیبایی های روستاهای موران را ببینید.

نمین حدود 20 کیلومتر با اردبیل فاصله دارد. در مرکز استان مکان های تاریخی مانند شیخ جبرائیل کلخوران، آدینه مسجد، بقعه شیخ صفی و خانه های تاریخی مانند خانه تاریخی صادقی وجود دارد که به رستوران تبدیل شده است. حضور در کنار تنها دریاچه طبیعی داخل شهری کشور به نام شورابیل را هرگز از قلم نیاندازید. مجتمع گردشگری شورابیل دارای بزرگ ترین پیست پیاده روی کشور به مسافت 7 کیلومتر دورتادور دریاچه است. ارائه انواع دوچرخه و موتورسیکلت برقی برای لذت بردن به صورت خانوادگی در کنار دریاچه، قطار تفریحی، قایقرانی، اتوبوس دریایی، زیپ لاین روی دریاچه و شهربازی از امکانات این مجتمع به شمار می فرایند. چند هتل نیز در کنار این دریاچه مانند هتل کوثر و شورابیل برای اسکان وجود دارد.

منبع مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1333

به "مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید