مرور خاطرات صدیقه کیانفر در چهاردیواری قرنطینه

به گزارش مجله سیاران، صدیقه کیانفر - بازیگر و گوینده پیشکسوت رادیو - به علت شرایط سنی، چهاردیواری کرونا یا همان قرنطینه را با قوانین سخت تری می گذراند.

مرور خاطرات صدیقه کیانفر در چهاردیواری قرنطینه

کیانفر از قرنطینه خانگی و شرایطش در این روزها به خبرنگاران گفت: من در این مدت دائم در چهاردیواری خانه بودم. مسائل برای همه هست و من هم مثل همه مردم درگیر این مسائل هستم.

او که دیگر کار نمی کند و اوقاتش را در خانه می گذراند، عنوان نمود: رادیو دو بار دعوتم کرد اما چون سنم بالاست و ویروس کرونا برایم خطرناک است، نرفتم.

این صدابازیگر تنها فعالیتش در این روزها را کتاب خواندن عنوان نمود و اضافه نمود: خیلی به کتاب خواندن علاقه دارم. ساعت ها کتاب می خوانم بعد که خسته می شوم تلویزیون نگاه می کنم و بعد استراحت می کنم.

این گوینده و بازیگر باسابقه، خاطره اولین حضورش در رادیو و مسیری که او را به این نقطه رسانده است را، این گونه توضیح داد: از سال 1336 فعالیتم در رادیو را آغاز کردم. در آبادان استادی داشتم به نام خسرو کسروی که استاد هنر بودند و من پیش ایشان نمایش و فن بیان کار می کردم. روزی به من گفتند صدایت خیلی خوب است موافقی برویم رادیو؟ گفتم من می ترسم اصلا نمی دانم رادیو چی هست فقط گوش می دهم. استادم گفتند نگران نباش و یک روز آدینه با هم به رادیو نفت ملی رفتیم. متنی را جلوی من گذاشتند که از کتاب سه قطره خون صادق راهنمایی بود. گفتم حفظ نکردم نمی توانم بخوانم. گفتند از رو بخوان. در کارم با ایشان حتی نیم تپق هم نزدم و با تمام وجودم فکرم را گذاشتم روی متن. از رادیو خوشم آمد از میکروفون و حالتی که آنجا داشت خوشم آمد و ماندنی شدم. سپس سال 1338 به رادیو ارتش رفتم و دو سال آنجا بودم. بعد دوباره رفتم دنبال تئاتر و از باشگاه جوانان آغاز کردم و کارم را ادامه دادم تا حالا که اینجا هستم.

کیانفر درباره صندلی رادیو در دنیای امروز، گفت: تلویزیون باعث شد مردم کمتر به رادیو توجه نمایند اما برای من پیش آمده و فهمیده ام کسانی هستند که به رادیو گوش می دهند.

او اضافه نمود: روزی به سوپرمارکت رفتم. خانم و آقایی پشت به من و رو به فروشنده ایستاده بودند. من گفتم فلان چیز را می خواهم یک دفعه هر دو برگشتند و گفتند خانم کیانفر! این نشان می دهد کسانی هستند که رادیو گوش می دهند. من رادیو سلامت کار می کردم همه از صدا من را می شناختند. افرادی که پشت فرمان هستند بیشتر رادیو گوش می دهند. پسر خودم امکان ندارد رادیو نمایش گوش نکند.

کیانفر در بخشی از صحبت هایش داستان های رادیویی را هم طراز و حتی بهتر از سریال های تلویزیونی عنوان نمود.

این گوینده در سرانجام خطاب به مردم گفت: از مردم می خواهم برای نابودی این ویروس و آزادی همه، در خانه بمانند و خودشان را با هر چیزی که علاقه دارند سرگرم نمایند. یکی کتاب دوست دارد، یکی تلویزیون دوست دارد. با بچه ها و خانواده سرگرم باشند تا بیماری ریشه کن گردد.

صدیقه کیانفر بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و گوینده رادیو، تا به امروز در آثار زیادی هنرنمایی نموده است.

از مجموعه های تلویزیونی که کیانفر در آن ها به ایفای نقش پرداخته، می توان به گمگشته، شب دهم، میوه ممنوعه و مسافر اشاره نمود.

همچنین این روزها نمایش رادیویی بوی اسپند از این صدابازیگر در رادیو پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 389

به "مرور خاطرات صدیقه کیانفر در چهاردیواری قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرور خاطرات صدیقه کیانفر در چهاردیواری قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید