مخالفت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا

به گزارش مجله سیاران، خبرگزاری خبرنگاران- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا مخالفت کردند.

مخالفت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

جلیل رحیمی جهان آبادی به عنوان طراح این طرح اظهار کرد: در حال حاضر 25 درصد جمعیت کشور مربوط به روستا و 75 درصد مربوط به شهر است، در حالی که در سال های انقلاب 70 درصد جمعیت کشور روستایی و 30 درصد شهری بودند. ما جمعیت شهری تولید کردیم در حالی که شهر یعنی مصرف، وادادگی فرهنگی و وابستگی و دوری از خودکفایی.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلاب خدمات زیادی به جامعه روستایی کرده یادآور شد: 99 درصد روستاییان برق، 92 درصد گاز و 90 درصد آب و 85 درصد جاده مناسب دارند، ولی تنها نهاد روستا که جهاد سازندگی بود منحل شد و الان امور روستایی متولی ندارد. پیشنهاد این طرح این است که روستاها متولی داشته باشند.

رحیمی جهان آبادی با بیان این که کشور نمی تواند برپایه اقتصاد مصرفی دوام بیاورد، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در شهر میلیون ها تومان هزینه می کنید در حالی که روستایی خودش شغل ایجاد می کند. الان جمعیت روستایی به 25 درصد رسیده و حاشیه نشینی در حال افزایش است که می تواند موجب آسیب های اجتماعی، جرم زایی و هزار مصیبت دیگر شود. بگذارید در کارنامه مجلس انقلابی این کار ارزشمند باقی بماند و روستاها متولی خود را داشته باشند.

محمد تقی نقدعلی - نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی - نیز در مخالفت با یک فوریت این طرح روستاییان را سرمایه های اقتصادی عنوان و خاطر نشان کرد: درست است که محور تولید را باید در روستا متمرکز کرد اما طی سالیان گذشته مرتب روی کوچک سازی دولت تاکید می کنیم. همچنین در مجلس دهم شاهد بودیم که یک روز ازدواج زیر 18 سال و یک روز چند همسری مشکل اول کشور می شد ما هم سخنرانی و انتقاد می کردیم گویا که از مشکل مردم خبر ندارند، حالا امروز بر همین جایگاه تکیه کرده ایم.

وی اضافه نمود: حالا که در کشور صحبت از گرانی، بورس و مسائل اقتصادی است این خطای راهبردی است که تشکیل روستا را در دستور کار بگذاریم. حمایت از روستایی این است که راهکاری برای جلوگیری از افزایش قیمت سم و کود پیدا کنیم و برای معافیت اقتصادیاتی کشاورزان کاری کنیم.

مهرداد گودرزوند چگینی - نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی - در موافقت با یک فوریت این طرح اظهار کرد: هربار روستا استقبال داشته باشد مسائل کشور حل خواهد شد. الان روستا متولی مشخصی ندارد و تشکیل این وزارتخانه می تواند بسکمک از مسائل روستاییان را حل نماید و به استقلال روستا کمک کند.

وی با بیان این که بسکمک از مسائل حوزه شهری ناشی از مهاجرت روستاییان به شهرهاست، خاطر نشان کرد: اگر ما در آستانه بودجه 1400 تشکیل وزارت روستا را تصویب کنیم هم زمان خوبی است هم هزینه ندارد، زیرا بسکمک دستگاه ها در این زمینه وجود دارند و ما می خواهیم یک جا پاسخگو باشد.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی در سرانجام خاطر نشان کرد: اگر این را اولویت ندانیم باید به کجا اهمیت بدهیم. اهمیت وزارت روستا برای این است که بتوانیم حل مشکل روستاییان را به عهده دستگاهی قرار دهیم که به مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشد.

در ادامه یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند براین اساس این طرح به صورت عادی در مجلس پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 702

به "مخالفت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید