متولی زاده: پوشش برق رسانی روستایی به 99.7 رسید خبرنگاران

به گزارش مجله سیاران، مدیرعامل توانیر گفت: با احتساب تامین برق روستا های جدید، پوشش برق رسانی روستایی ما به 99.7 رسید در حالی که متوسط جهانی برق رسانی روستایی کمتر از 80 درصد است.

متولی زاده: پوشش برق رسانی روستایی به 99.7 رسید خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به نقش صنعت برق در پویش هرهفته الف ب ایران سال 99 گفت: ما در قالب پویش هر هفته الف ب ایران در سال 99 مجموعا 1580 کیلومتر شبکه انتقال و فوق توزیع، بیش از 11000 کیلومتر شبکه توزیع احداث کردیم، همچنین بیش از 9500 مگاولت آمپر ظرفیت شبکه انتقال و فوق توزیع و بیش از 2700 مگاولت آمپر در بخش توزیع ظرفیت اضافه شد که به معنای ارائه خدمات در سطح وسیع تری در پهنای کشور است.

متولی زاده، با اشاره به نیروگاه های مقیاس کوچک اعلام کرد: 30 نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت فراوری 323 مگاوات تامین برق جدید در سال 99 ایجاد شد و همچنین چراغ برق 288 روستای جدید روشن شد.

99.7 درصد از روستا های کشور به برق دسترسی دارند

وی اضافه کرد: با احتساب تامین برق روستا های جدید، پوشش برق رسانی روستایی ما به 99.7 رسید در حالیکه متوسط جهانی برق رسانی روستایی کمتر از 80 درصد است.

مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی توانیر، با اشاره به اینکه سازمان هدفمندی نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان از مطالبات توانیر را پرداخت نکرده گفت: سال جاری سال بسیار سختی برای صنعت برق بود که یکی از دلایل آن به جریان نقدینگی کند ورودی به صنعت برق باز می شود.

این مقام مسئول در شرح دلایل کندی جریان نقدنیگی به سمت توانیر، تاکید نمود: گردش پول بدست آمده از منابع فورش برق در سازمان هدفمندی منجر به بروز مسائل گسترده برای شرکت توانیر شده است.

بودجه 1400 به نفع صنعت برق کشور است

متولی زاده در انتها ضمن اشاره به مصوبات مرتبط با صنعت برق در بودجه 1400 گفت: علاوه بر اینکه در کوشش هستیم تا مطالبات خود را از سازمان هدفمندی دریافت کنیم، در لایحه بودجه 1400 با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مصوبات خوبی برای صنعت برق ایجاد شد.

مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی توانیر در انتها با اشار به جزئیات بعضی از مصوبات بودجه 1400 و ابراز امیدواری نسبت به تایید شورای نگهبان گفت: یکی از مهمترین مصوبات بودجه 1400 بحث خروج توانیر از تبصره 14 است که زمینه بهبود جریان نقدینگی را فراهم می نماید. همچینن بحث در نظر دریافت منابع اقتصادی به منظور اصلاح شبکه فرسوده برق می تواند گام موثری در نوسازی شبکه برق در سطح کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 984

به "متولی زاده: پوشش برق رسانی روستایی به 99.7 رسید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متولی زاده: پوشش برق رسانی روستایی به 99.7 رسید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید