قرارداد همکاری سازمان فضایی با پژوهشگاه فضایی منعقد شد

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فضایی ایران، قراردادهای مجموعه پروژه های مطالعاتی، نیازسنجی و امکان سنجی، در قالب 6 سرفصل جداگانه با پژوهشگاه فضایی ایران منعقد شد.

قرارداد همکاری سازمان فضایی با پژوهشگاه فضایی منعقد شد

با هدف تکمیل و به روزرسانی برنامه راهبردی حوزه فضایی کشور، ساماندهی فعالیت های توسعه فناوری فضایی در کشور و نیز تدوین برنامه راهبردی حوزه های جدید بخش فضایی، قراردادهای مجموعه پروژه های مطالعاتی، احتیاجسنجی و امکان سنجی، در قالب 6 سرفصل جداگانه با پژوهشگاه فضایی ایران منعقد شد.

سعید صدیقیان، سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران با اشاره به اهداف کلان توسعه صنعت فضایی کشور گفت: برنامه ریزی کلان سازمان فضایی ایران بر مبنای فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی برای توسعه فناوری در حوزه های مورد احتیاج برنامه های راهبردی فضایی کشور متمرکز شده است.

وی خاطر نشان کرد: انجام این 6 پروژه و خروجی های منتج از آنها، به عنوان مقدمه ضروری و لازمه اهداف مذکور، زمینه ساز مشارکت سازنده مراکز علمی و تحقیقاتی در ارتقای سطح توانمندی های بخش فضایی کشور به سمت انجام مأموریت های برنامه ای خواهد بود.

صدیقیان سطح بالای دقت، کیفیت و راندمان های بهینه سازی شده را از ویژگی های مورد احتیاج در توسعه فناوری های فضایی دانست و اضافه نمود: این پروژه ها به گونه ای تعریف شده اند که ضمن راهنمایی فعالیت های تحقیقاتی مراکز علمی و پژوهشی کشور به سمت احتیاجمندی های سازماندهی شده بخش فضایی، رویکرد استفاده حداکثری از سرریز فناوری هایی که برای توسعه بومی برنامه ریزی می شوند در سایر صنایع لحاظ گردد.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران خروجی های حاصل از این پروژه ها را به عنوان یک پیشران برای یاری حداکثری به توسعه صنعتی فعالیت های تحقیقاتی و توسعه فناوری کشور برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 588

به "قرارداد همکاری سازمان فضایی با پژوهشگاه فضایی منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد همکاری سازمان فضایی با پژوهشگاه فضایی منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید