طالبان: اظهارات ژنرال میلر به معنای شعله ور کردن آتش جنگ است

به گزارش مجله سیاران، طالبان با اشاره به اظهارات فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان درباره افزایش حملات این گروه گفت که این اظهارات به معنای پاشیدن نفت روی آتش جنگ است.

طالبان: اظهارات ژنرال میلر به معنای شعله ور کردن آتش جنگ است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با اشاره به افزایش حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی افغان گفته بود که ادامه خشونت ها توسط این گروه واکنش نیروهای خارجی را در پی خواهد داشت.

طالبان که پس از امضای توافقنامه صلح با آمریکا حملات علیه نیروهای خارجی را متوقف نموده در واکنش به این اظهارات گفت که این سخنان افغانستان را به حل سیاسی بحران نزدیک نمی نماید و به معنای پاشیدن نفت بر آتش جنگ است.

این گروه همچنین تاکید نمود که ژنرال آمریکایی نباید به دولت افغانستان اجازه ادامه ایجاد مانع در برابر اجرای توافقنامه قطر دهد.

طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که آمریکا بارها از توافقنامه قطر تخطی نموده و در آزادی زندانیان نیز ناتوان بوده بنابراین به جای هشدار به طالبان باید براساس توافقنامه 5 هزار زندانی طالبان را آزاد کند تا راه برای شروع گفت وگوهای بین الافغانی باز گردد.

طالبان در حالی تاکید می نماید که آتش بس و کاهش خشونت ها بطور نامعقول را نمی پذیرد و توافقنامه قطر باید بطور مرحله به مرحله اجرا گردد که براساس گزارش ها این گروه پس از امضای توافق با آمریکا حملات علیه نیروهای امنیتی افغان را بشدت افزایش داده است.

رویترز به نقل از منابعی در این باره نوشت که طالبان پس از توافق با آمریکا در یک بازه زمانی 45 روزه بیش از 4 هزار و 500 حمله در سراسر افغانستان انجام داده که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته حاکی از تشدید 70 درصدی حملات است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 401

به "طالبان: اظهارات ژنرال میلر به معنای شعله ور کردن آتش جنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: اظهارات ژنرال میلر به معنای شعله ور کردن آتش جنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید