ضرورت توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان پس از برطرف نگرانی درباره کرونا

به گزارش مجله سیاران، رئیس دانشگاه شهید بهشتی توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان درباره شیوع ویروس کرونا را ضروری دانست.

ضرورت توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان پس از برطرف نگرانی درباره کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در نشست مجازی (وبینار) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها که با موضوع آنالیز مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا برگزار گردید، بر لزوم حضور حداکثری اساتید در ارائه دروس الکترونیکی تاکید نمود.

نصیری قیداری همچنین توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان درخصوص شیوع ویروس کرونا را ضروری دانست و اضافه نمود: سرورهای دانشگاه به 6000 دانشجو خدمات ارائه می دهند و تا میزان 16 ترابایت دروس را ذخیره می نمایند. همچنین تا به امروز فراوری چندین فیلم توجیهی و آموزشی در مورد مسایل شیوع کرونا توسط دانشکده روان شناسی صورت گرفته است.

ارائه بعضی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا

در ادامه مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به تشکیل ستادی متشکل از روسای دانشگاه های استان درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: بیش از 95 درصد دروس به صورت برخط و برون خط ارائه شده است.

وی خواهان ادامه ارائه بعضی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا و همچنین یاری به شرکت های دانش بنیان درخصوص آموزش های مجازی و فراوریات شان شد.

ضرورت توسعه زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه ها

نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان دیگر سخنران این نشست مجازی به عدم آمادگی دانشجویان و اساتید از نظر روحی و روانی برای حضور در دانشگاه اشاره نمود و گفت: 90 درصد از دروس دانشگاه به صورت الکترونیکی ارائه شده است.

وی بر ضرورت توسعه زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه ها تاکید نمود و گفت: ضروری است وزارت علوم ارزیابی جامعی درخصوص مزایا و معایب آموزش های مجازی در دانشگاه ها انجام دهد.

استفاده از تجربیات دانشگاه های داخلی و خارجی در زمینه آموزش های مجازی، اصلاح آیین نامه ها درخصوص ارائه دروس به صورت الکترونیکی و ادامه ارائه دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا در دانشگاه ها از دیگر مواردی بود که دکتر نجفیان به آنها اشاره نمود.

ضرورت ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزش های مجازی

ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در ادامه این نشست گفت: با وجود داشتن سیستم آموزش مجازی از اولین دانشگاه هایی بودیم که به این روش اقدام کردیم؛ لذا لزوم پشتیبانی مستمر از سیستم نقش کلیدی در ارائه دروس دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان دکترا در آزمایشگاه ها با رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی انجام می گردد، بر لزوم ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزش های مجازی و تفویض اختیارات و برداشتن محدودیت ها در ارائه دروس الکترونیکی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 352

به "ضرورت توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان پس از برطرف نگرانی درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان پس از برطرف نگرانی درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید