ضرر 126 میلیارد دلاری اقتصاد جهانی از کرونا

به گزارش مجله سیاران، مرکز تجارت بین الملل بیان کرد نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که تجارت بین الملل در تمام 4 دوره سه ماهه سال 2019 کاهش داشته و این فرایند در ماه های نخست سال 2020 شدت بیشتری گرفته و دومینوی آن از چین شروع شده است.

ضرر 126 میلیارد دلاری اقتصاد جهانی از کرونا

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، مرکز تجارت بین الملل اظهار داشت که نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که در همه 4 دوره سه ماهه سال 2019 شاهد کاهش تجارت دنیای بوده ایم و این مسئله در ماه های نخست سال 2020 به خاطر شیوع کرونا شدت بیشتری گرفته است.

گزارش این مؤسسه نشان می دهد فرایند دومینووار کاهش شدید تجارت دنیای در ماه های ابتدای سال 2020 و از چین شروع شده به طوری که صادرات این کشور در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

در حالی که در ماه مارس شاهد بهبود اوضاع صادرات چین بودیم، اما فرایند کاهش مبادلات تجاری در دیگر کشور ها طی این ماه به خاطر اقدامات دولت ها برای کنترل کرونا شدت بیشتری گرفت.

آمار ها حاکی از آن است که صادرات کشور های اروپایی و آمریکا به ترتیب 8 و 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشته است.

در گزارش مرکز تجارت بین الملل آمده است هنوز تاثیرات شیوع کرونا بر تجارت دنیای به طور کامل نمایان نشده چرا که بسیاری از کشور ها در اواخر ماه مارس و در طول ماه آوریل اعمال محدودیت های اجتماعی و فعالیت های مالی را شروع کردند و آمار های مربوط به این دو ماه هنوز به طور کامل قابل دسترس نیست.

این تحقیق نشان داد که بسیاری از کشور های در حال توسعه به خاطر افزایش ارزش دلار با موانع جدی مالی روبرو شده اند که این مسئله فشار کاهشی بیشتری را بر تجارت دنیای وارد می نماید.

اعمال قرنطینه در بعضی مناطق چین، اتحادیه اروپا و آمریکا بیشترین تاثیر را بر تجارت دنیای داشته چرا که تمام این سه طرفی که گفته شد نقش قابل توجهی در زنجیره عرضه کالا در دنیا ایفا نموده و از طرف دیگر از جمله مهمترین وارد کنندگان مواد خام و قطعات هستند.

به خاطر اخلال در معاملات تجاری سه بازیگر اصلی اقتصاد دنیای صادرات کشور های آفریقایی از نظر ارزش صادراتی 2.4 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت که 70 درصد آن مربوط به اخلال در زنجیره تامین برای کشور های اتحادیه اروپا خواهد بود.

مرکز تجارت بین الملل می گوید اختلال ایجاد شده در زنجیره عرضه کالا های صنعتی و تولیدی به 126 میلیارد دلار خواهد رسید.

این گزارش می گوید 55 درصد شرکت های کوچک و متوسط دنیا به شدت از شیوع کرونا آسیب دیده و دو سوم آن ها اعلام نموده اند که بحران پیش آمده آسیب شدیدی به فعالیت های تجاری آن ها زده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 511

به "ضرر 126 میلیارد دلاری اقتصاد جهانی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 126 میلیارد دلاری اقتصاد جهانی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید