صادرات سیگار ایران به اروپا برای اولین بار

به گزارش مجله سیاران، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه صادرات سیگار چندان قابل توجه نیست، گفت: سال گذشته 154 میلیون نخ سیگار به کشور های مختلف از جمله کشور های اردن و اتریش صادر شد.

صادرات سیگار ایران به اروپا برای اولین بار

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عطالله معروفخانی گفت: در سال 96 در مجموع 49 میلیارد نخ و در سال 97 در مجموع 48 میلیارد نخ سیگار در کشور فراوری شده است اما در سال 98 برای اولین بار در این صنعت 100 ساله فراوری به مرز 55 میلیارد نخ در سال رسید.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اضافه نمود: میزان فراوری سیگار در کشور به لحاظ ارزشی سالانه حدود 17 هزار میلیارد تومان است.

وی در رابطه با میزان صادرات سیگار بیان داشت: صادرات سیگار چندان قابل توجه نیست از یک طرف کشورهای اطراف و همسایه در رابطه با واردات سیگار سخت گیری دارند و از طرفی هنوز میزان فراوری داخلی جوابگوی میزان مصرف نیست.

معروفخانی بیان داشت: در سال 98 در مجموع 135 هزار کیلوگرم تنباکو سنتی و 84 هزار کیلوگرم تنباکو معسل و 2 میلیون و 375 هزار کیلوگرم توتون صادرات شده است.

وی در خصوص صادرات سیگارت بیان داشت: در سال گذشته همچنین 154 میلیون نخ سیگار صادرات شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اضافه نمود: توتون فراوری ایران بیشتر به کشورهای اروپای شرقی، روسیه، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه، تنباکو عمدتا به عراق و کشورهای عربی و سیگار به ترکیه، افغانستان و پاکستان صادر می گردد

وی بیان داشت: در سال 98 برای اولین بار سیگار به اردن و اتریش صادر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 476

به "صادرات سیگار ایران به اروپا برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات سیگار ایران به اروپا برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید