روسیه: اخراج دیپلمات هایمان را بی پاسخ نخواهیم گذاشت

به گزارش مجله سیاران، به دنبال اخراج دیپلمات های روس از 3 کشور حوزه بالتیک، مسکو اعلام کرد این اقدام را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

روسیه: اخراج دیپلمات هایمان را بی پاسخ نخواهیم گذاشت

به گزارش ، ماریا زاخارووا سخنگو وزارت خارجه روسیه، امروز (جمعه) به اخراج دیپلمات های روس از استونی، لیتوانی، و لتونی واکنش نشان داد.

این مقام ارشد روسیه در بیانیه ای گفت: روسیه قطعا به این اقدام کشور ها حوزه بالتیک برای اخراج دیپلمات های روس واکنش نشان خواهد داد.

او در ادامه افزود: مقامات این کشور ها بدون شک در انتظار پاسخ روسیه هستند. دیپلمات های آنها احتمالا در حال حاضر مشغول به حدس زدن درباره این هستند که کدامشان باید به کشور خود بازگردند.

ساعاتی پیش لیتوانی و لتونی و استونی چند دیپلمات روس را از سفارت روسیه اخراج کردند.

پیشتر از آن نیز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای گفت ویتشلاو پیوونکا سفیر جمهوری چک در مسکو، را فراخوانده و کاهش کارکنان این سفارتخانه را خواستار شده است.

در 17 آوریل، مقامات جمهوری چک، 18 نفر از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کردند. پراگ ادعا کرد آن ها از افسران سرویس های اطلاعاتی روسیه هستند و در انفجار انبار مهمات در سال 2014 که در آن دو تبعه چک کشته شدند، نقش داشتند. مسکو هم در اقدامی متقابل، از 20 دیپلمات چک خواست تا سرانجام روز دوشنبه 19 آوریل روسیه را ترک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1037

به "روسیه: اخراج دیپلمات هایمان را بی پاسخ نخواهیم گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اخراج دیپلمات هایمان را بی پاسخ نخواهیم گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید