رافائل گروسی: دید کاملا فنی نسبت به موضوع هسته ای ایران داریم

به گزارش مجله سیاران، مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید نمود که آژانس وظیفه تخصصی خود را در قبال ایران انجام می دهد و وارد مسائل سیاسی نخواهد شد.

رافائل گروسی: دید کاملا فنی نسبت به موضوع هسته ای ایران داریم

به گزارش ، رافائل گروسی، مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای با نشریه اتریشی اشتاندارد، بر لزوم گفت وگو با ایران تاکید نموده و این را هم گفته که این راستا نباید خیلی طولانی هم گردد.

گروسی در پاسخ به این سوال اشتاندارد که چه موضعی را در قبال ایران دارد، گفت: وقتی که گفته می گردد که قصد داریم منصف باشیم، به این معناست که قصد نداریم هیچ جهت گیری سیاسی ای داشته باشیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید نمود که تنها سازمان بازرس در حوزه هسته ای، آژانس اتمی است و اینکه باید تمام نکات ریز را در حوزه بازرسی لحاظ کرد.

گروسی در بخش دیگری از مصاحبه خود، به گزارش روز دوشنبه 20 آبان، پرداخت. در این گزارش، آژانس ادعا نموده بود که ذرات اورانیوم در یک تاسیسات در جنوب تهران کشف شده است.

وی در این باره گفت: در رابطه با این گزارش سوالاتی را مطرح کردیم، اما هنوز پاسخ ها کامل نشده است و تمام اطلاعات درخواستی را دریافت ننموده ایم. اما تمامی کانال ها برای ارتباط بین ایران و آژانس باز است.

مدیرکل آژانس بین المللی اتمی در ادامه و در پاسخ به محدودیت زمانی برای پاسخ به سوال ها گفت که این مسئله فنی است و احتیاج به زمان دارد، هرچند که نباید تا ابد به درازا بکشد. وی گفت که سوال ها از ایران معین است و باید پاسخ های دریافتی هم معین باشد.

گروسی نهایتا در پاسخ به سوالی در رابطه با حفظ برجام و اقداماتی به همین دلیل، گفت: حفظ برجام یا از بین بردن آن، وظیفه آژانس نیست.

وی همچنین بر دور بودن آژانس از فضای سیاسی تاکید و خاطرنشان کرد که تنها به دنبال اجرای مأموریت خود به شکل صحیح است. وی توضیح داد که آژانس تنها حکم ناظر هسته ای را بازی می نماید و بقیه سیاست ها در دستان سیاستمداران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 44

به "رافائل گروسی: دید کاملا فنی نسبت به موضوع هسته ای ایران داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رافائل گروسی: دید کاملا فنی نسبت به موضوع هسته ای ایران داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید