رابطه شخصی جانسون با کارآفرین آمریکایی خبرساز شد

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس انگلیس از سپتامبر گذشته در پی انتشار گزارشی در رسانه های بریتانیا درباره تخلفات بوریس جانسون بویژه رابطه وی با یک کارآفرین امریکایی به نام جنیفر آرکیوری، در زمانی که شهردار لندن بوده، تحقیقات خود را درباره او شروع کرد.

رابطه شخصی جانسون با کارآفرین آمریکایی خبرساز شد

بر اساس این گزارش، موضوع رابطۀ نخست وزیر بریتانیا با یک کارآفرین زن آمریکایی مشمول تحقیقات کیفری نخواهد شد اما به احتمال زیاد او با این زن رابطه نزدیک و حتی صمیمانه ای داشته است.

رسانه های بریتانیا ادعا نموده بودند که جنیفر آرکیوری، تاجر و کارآفرین آمریکایی به لطف دوستی با جانسون در دوران فعالیتش به عنوان شهردار، توانسته است هزاران پوند از بودجه عمومی دولت را دریافت کند و در چند سفر خارجی نیز با هیأت تجاری بریتانیا همراه گردد؛ آن هم سفرهایی که بدون حمایت جانسون انجام آنها برای آرکیوری ممکن نبوده است.

هم جانسون و هم آرکیوری انجام هرگونه تخلفی را در این موضوعات رد نموده اند.

مایکل لاکوود، مدیرکل دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس بریتانیا در گزارش خود بیان کرد: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رابطۀ نزدیکی میان جانسون و آرکیوری وجود داشته و این موضوع بر نظر افرادی که باید درباره افراد شرکت کننده در هیأت های تجاری یا چگونگی تخصیص بودجه ها تصمیم گیری می کردند، تأثیر گذاشته است.

دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس بریتانیا، وظیفه نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری های این کشور را برعهده دارد. جانسون طی ساهای 2008 تا 2016 میلادی شهردار لندن بوده است.

گفته می گردد شرکت آرکیوری از راستا یکی از شرکتهایش به نام Innotech مبلغ 11 هزار و 500 پوند از یک آژانس تبلیغاتی متعلق به شهرداری لندن به نام London & Partners دریافت نموده است.

او همچنین به همراه هیأت های تجاری وابسته به شهرداری در سال 2014 میلادی به سنگاپور و مالزی سفر نموده است؛ آن هم در حالی که پیش تر تقاضای رسمی شرکتش Innotech برای شرکت این سفرها رد شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 456

به "رابطه شخصی جانسون با کارآفرین آمریکایی خبرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه شخصی جانسون با کارآفرین آمریکایی خبرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید