ده ها مقام سابق جمهوری خواه درصدد تشکیل حزب سوم مخالف ترامپ هستند

به گزارش مجله سیاران، چهار منبع مطلع اعلام کردند، ده ها مقام سابق جمهوری خواه که این حزب را مایل به ایستادن در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و کوشش هایش برای متزلزل کردن دموکراسی این کشور نمی دانند، در حال مذاکره برای تشکیل یک حزب جدا شده راست میانه هستند.

ده ها مقام سابق جمهوری خواه درصدد تشکیل حزب سوم مخالف ترامپ هستند

به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته این منابع، در مرحله اولیه مذاکرات جمهوری خواستار منتخب سابق، مقامات سابق در دولت های جمهوری خواه رونالد ریگان، جورج بوش پدر، جورج بوش پسر و ترامپ، سفرای جمهوری خواه سابق و استراتژیست های جمهوری خواه حضور داشتند.

بیش از 120 تن از آنها آدینه گذشته در جریان یک ویدئو کنفرانس درباره این گروه جدا شده که بر مبنای یک پلتفورم محافظه کاری اصولی راهنمایی می گردد، از جمله پیروی از قانون اساسی و اجرای قانون مذاکره کردند؛ موضوعاتی که به گفته این مقامات در دوران ریاست جمهوری ترامپ به شدت آسیب دیده اند.

این منابع گفتند: برنامه از این قرار است که این گروه نامزدهایی را در بعضی رقابت ها معرفی می نماید اما از دیگر نامزدهای راست میانه خواه جمهوری خواه، دموکرات یا مستقل نیز حمایت می نماید.

در بین شرکت کنندگان در این کنفرانس ویدئویی جان میتنیک بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا در دولت ترامپ، چارلی دنت قانون گذار سابق جمهوری خواه، الیزابت نیومن معاون رئیس دفتر وزارت امنیت داخلی در دولت ترامپ و مایلز تیلور یکی دیگر از مقامات سابق امنیت داخلی دولت ترامپ حضور داشتند.

این مذاکرات بر شکاف درون حزبی وسیع به خاطر ادعاهای غلط ترامپ درباره تقلب در انتخابات و حمله مرگبار شش ژانویه به کنگره تاکید داشت. بیشتر جمهوری خواستار همچنان به ترامپ وفادار هستند اما بعضی دیگر درصدد جهت جدیدی برای این حزب هستند.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 905

به "ده ها مقام سابق جمهوری خواه درصدد تشکیل حزب سوم مخالف ترامپ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ها مقام سابق جمهوری خواه درصدد تشکیل حزب سوم مخالف ترامپ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید