خلیلزاد: آمریکا در حال خروج از افغانستان نیست

به گزارش مجله سیاران، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که اگرچه نظامیان این کشور درحال ترک افغانستان هستند اما این به معنای خروج آمریکا و تنها گذاشتن این کشور نیست.

خلیلزاد: آمریکا در حال خروج از افغانستان نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در یک نشست خبری در قزاقستان گفت: نظامیان ما در حال ترک افغانستان هستند اما آمریکا در حال خروج و یا تنها گذاشتن این کشور نیست، ما به کوشش برای صلح و آشتی در افغانستان ادامه خواهیم داد.

وی تأکید کرد که باوجود خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، این کشور به یاری های امنیتی، مالی و انسانی به افغانستان ادامه خواهد داد.

خلیلزاد گفت که آمریکا برای دستیابی به هدف صلح و پیشرفت در افغانستان با کشورهای دیگر به طور مشترک کار می نماید و قزاقستان نیز در این رابطه یاری خواهد نمود.

پیش از این مایک والتز نماینده کنگره آمریکا در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور از احتمال بازگشت نظامیان آمریکایی به افغانستان خبر داده بود.

درحالی که هنوز فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان تکمیل نشده است، والتز ابراز کرد: احتمال زیادی وجود دارد که القاعده در پی پیشروی های طالبان دوباره به صحنه بیاید و به آمریکا حمله کند و ما مجبور شویم به افغانستان بازگردیم.

براساس جدول زمانی اعلام شده توسط بایدن، همه نظامیان آمریکایی قرار است خاک افغانستان را تا 11 سپتامبر (20 شهریور) ترک نمایند و خروج نیروها در این تاریخ بدون قید و شرط خواهد بود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1101

به "خلیلزاد: آمریکا در حال خروج از افغانستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: آمریکا در حال خروج از افغانستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید