خبرنگاران 40 تن مرغ مازندران به عراق صادر شد

به گزارش مجله سیاران، ساری - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 40 تن مرغ تولیدی استان به عراق طی روزهای گذشته و به دنبال برداشته شدن موقت ممنوعیت صادرات این مواد پروئینی اطلاع داد.

خبرنگاران 40 تن مرغ مازندران به عراق صادر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اول اردیبهشت ماه سال جاری صادرات گوشت مرغ شرکت ذخایر پشتیبانی امور دام کشور توسط مباشرین بخش خصوصی طرف قرارداد این شرکت را با هدف نو و کهنه کردن ذخایر گوشت مرغ بدون پرداخت عوارضی صادراتی با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه تا ابتدای خرداد ماه بلامانع خاطرنشان کرد.

پیش از این هم اواسط فروردین ماه عوارض صادرات مرغ از پنج هزار تومان به یکهزار و 500 تومان کاهش یافته بود.

عزیزالله شهیدی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت که حذف عوارض گمرکی سبب افزایش صادرات گوشت مرغ مازندران به عنوان یکی از قطب های فراوری این ماده پروتیینی به عراق شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تسهیل در امر صادرات و خرید فراوری مازاد مرغداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ، قیمت گوشت مرغ در استان به حد تعادلی مصوب ستاد تنظیم بازار برسد.

قیمت مرغ در بازارهای مازندران در آخرین روز هفته گذشته پس از ورود شرکت پشتیبانی امور دام به 115 هزار ریال در هرکیلوگرم افزایش یافت که نسبت به هفته پیش از آن 10 تا 15 هزار ریال افزایش داشت. با این وصف این قیمت هنوز 14 هزار ریال کمتر از نرخ 129 هزار ریالی تنظیم بازار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین گفت که شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس سیاست تنظیم بازار و برای ثبات بازار و جلوگیری از ضرر مرغداران تا به امروز حدود هفت هزار تن گوشت مرغ از فراوری کنندگان استان با قیمت مصوب خریدار نموده است.

استان مازندران با فراوری سالانه حدود 200 تا 220 هزار تن گوشت مرغ حدود 11 درصد از فراوری این ماده پروتیینی را در اختیار دارد . بر اساس آمارهای رسمی 2 هزار و 400 مرغدارای مجاز و 500 مرغداری غیرمجاز در مازندران فعال است که حدود 10 هزار نفر در آنها مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 426

به "خبرنگاران 40 تن مرغ مازندران به عراق صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 تن مرغ مازندران به عراق صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید