خبرنگاران 34 هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست کردستان برطرف تصرف شد

به گزارش مجله سیاران، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: از سال 97 تا به امروز 34 هکتار و 700 مترمربع از اراضی موجود در مناطق چهارگانه تحت مدیریت این سازمان در استان برطرف تصرف شد.

خبرنگاران 34 هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست کردستان برطرف تصرف شد

فریبا رضائی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان با استاندار گفت: از سال 97 تا به امروز 347 هزار مترمربع از اراضی مناطق چهار گانه تحت مدیریت این سازمان برطرف تصرف شده است.

وی اضافه نمود: پنج مورد ساخت و ساز غیرمجازی در حوزه منطقه حفاظت شده شاهو کوسالان با مساحت یک هزار و 648 مترمربع شناسایی و تخریب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه نمود: 11 مورد از اراضی برطرف تصرف شده مربوط با مساحت 37 هزار مترمربع در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان هم مربوط به به جنگل ها و مراتع بود.

رضائی یکی از مسائل مشترک بین ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی استان را وجود ناوگان خودرویی فرسوده دانست و گفت: علاوه بر فرسوده بودن این ناوگان افزایش قیمت بنزین هم بر مسائل مربوط به بخش گشت و بازرسی اضافه نموده است.

وی شرایط این اداره کل از لحاظ تجهیزات اطفای حریق را ضعیف اظهار داشت و گفت: سال گذشته 50 میلیون تومان از اعتبار ملی به استان اختصاص داده شد ولی این مبلغ جوابگوی احتیاج ما در تامین تجهیزات اطفای حریق نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: انتظار می رود ستاد بحران استان حمایت اقتصادی در زمینه خرید تجهیزات مورداحتیاج برای اطفای حریق در مناطق حفاظت شده به این اداره کل اختصاص دهد.

رضائی در ارتباط با تخریب تپه کوچکه ره ش سنندج هم گفت: سال 94 استعلامی از محیط زیست گرفته شده که در پاسخ این استعلام آمده که هر اقدامی در این تپه باید براساس طرح توجیهی باشد.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست در هر حوزه ای نمی تواند ورود کند، اضافه نمود: این مسئله بیشتر متوجه ارگان هایی است که با تغییر کاربری در این تپه موافقت کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: حدود 10 تا 12 سال است که با مشکل صندلی زباله در شهرستان قروه روبرو هستیم و با تغییر پنج، 6 شهردار هم هنوز این مسئله به قوت خود باقی است.

رضائی اضافه نمود: چندین سال است که تاسیسات بازیافت زباله در روستای شیخ جعفر صندلی قبلی دفن زباله شهر قروه مستقر شده ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی با بیان اینکه شرکتی حاضر به سرویس و راه اندازی این تاسیسات شده ولی شهرداری تا به امروز در این رابطه اقدامی انجام نداده است، اضافه نمود: در حال حاضر روزانه 75 تن زباله قروه به بستر رودخانه جنیان منتقل می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: شهرداری قروه به دلیل همین موضوع دفن زباله به دستگاه قضایی معرفی و 100 میلیون هم جریمه شد ولی این اقدام هم بازدارنده نبود و هنوز مشکل حل نشده است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 429

به "خبرنگاران 34 هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست کردستان برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 34 هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست کردستان برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید