خبرنگاران کتاب گاوانه در گذر تاریخ منتشر شد

به گزارش مجله سیاران، کرمانشاه- خبرنگاران- کتاب گاوانه در گذر تاریخ جدیدترین اثر بهمن ویسی، محقق کرمانشاهی، از سوی انتشارات سرانه در کرمانشاه چاپ و روانه بازار نشر شد.

خبرنگاران کتاب گاوانه در گذر تاریخ منتشر شد

روستای گاوانه که با نام های گاوبنده و شهید عسگری هم خوانده می گردد از توابع بخش مرکزی کرمانشاه است و دهستان میان دربند است و دارای 59 خانوار و طبق آمار سال 1395 دارای جمعیت 2 هزار و 403 نفر است؛ در جنوب این روستا تپه ای تاریخی با نام تپه گاوانه وجود دارد که به دوره اشکانیان تعلق دارد و در تاریخ 26 اسفند 1387 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

محتوی این مجلد شامل تاریخ، عکس، شجره نامه و لیست مصاحبه شوندگان و منابع است؛ نویسنده برای تالیف این کتاب از چهل منبع مکتوب مختلف بهره گرفته و با 59 نفر صاحب نظر گفت و گو نموده است. این کتاب از جوانب گوناگون تاریخ روستای گاوانه را از عصر نوسنگی تا انتها دوره پهلوی آنالیز نموده است.

این کتاب در قطع رقعی، 498 صفحه، جلد چهار رنگ شومیز براق، کاغذ سفید مرغوب، متن تک رنگ، شمارگان هزار نسخه، بهای 100 هزار تومان ، نوبت اول در پاییز 1399 چاپ شده است.

بهمن ویسی متولد سال 1349 گاوانه، کرمانشاه است؛ وی تحصیلات ابتدایی را در روستا طی نموده و برای ادامه تحصیل راهی کرمانشاه شده است. عشق به مطالعه و تدریس وی را به شغل معلمی رهنمون کرد؛ سپس همزمان به نویسندگی و تحقیق و پژوهش روی آورد که حاصل آن نگارش و چاپ صدها مقاله در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مطبوعات و به تبع آن کسب عنوان معلم نمونه کشور و پژوهشگر و روزنامه نگار برتر است.

در کرمانشاه پژوهشگران متعددی سالهاست در سطوح و شاخه های مختلف تاریخ کرمانشاه دست به قلم هستند و کتاب هایی در این زمینه به بازار کتاب عرضه نموده اند؛ از جملة این پژوهشگران می توان به استاد اردشیر کشاورز و استاد محمدعلی سلطانی و استاد فرشید یوسفی که سال های متمادی است به این کار مشغول هستند و کتاب های زیادی به رشته تحریر درآورده اند و همچنان قلم فرسایی می نمایند.

به همین دلیل محققان جوان تر مثل دکتر محسن درکه و استاد بهمن ویسی دست به قلم شده و کتاب های ارزشمندی اخیراً منتشر نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 690

به "خبرنگاران کتاب گاوانه در گذر تاریخ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب گاوانه در گذر تاریخ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید