خبرنگاران پاکستان در تکاپوی تولید و صادرات داروی درمان کرونا

به گزارش مجله سیاران، اسلام آباد- خبرنگاران- وزیر بهداشت پاکستان که یکی از شرکت های داروسازی این کشور اخیراً مجوز تولید داروی ضدویروس رمدسیویر برای درمان بیماران کرونایی را از آمریکا دریافت کرده است، از تولید انبوه این دارو با قیمت مناسب و صادرات آن به 127 کشور خبر داد.

خبرنگاران پاکستان در تکاپوی تولید و صادرات داروی درمان کرونا

به گزارش منابع رسمی پاکستان، ظفر میرزا روز جمعه پس از نشست مقامات بلندپایه این کشور برای بررسی وضع شیوع ویروس کووید-19 در پاکستان، گفت: تولید داروی رمدسیویر تا هفته های آینده آغاز می شود و تلاش دولت پاکستان برای عرضه آن با نرخ مناسب خواهد بود.

وی اظهار کرد: تا به امروز هیچ واکسن و یا داروی مستقلی برای درمان کرونا یافت نشده است اما پس از تایید موثر بودن رمدسیویر در درمان بیماران کرونایی ازسوی شرکت آمریکایی گیلیاد و امضای توافق نامه با شرکت داروسازی پاکستان برای تولید آن، امید به درمان مبتلایان به کووید-19 افزایش می یابد.

وزیر بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان افزود: ثبت داروی رمدسیویر در پاکستان ظرف چند هفته آینده انجام می شود و پس از آن خط تولید انبوه آن آغاز شده و پاکستان قادر به صادرات این دارو به 127 کشور جهان خواهد بود.

وی گفت: پیش بینی ها حاکی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان تا روزهای آینده است به همین دلیل تلاش می شود تا تولید رمدسیویر در کشور تسریع شود.

رمدسیویر توسط شرکت آمریکایی گیلیاد برای درمان بیماران مبتلا به ابولا تولید شده بود. پنجشنبه گذشته یک شرکت داروسازی مطرح پاکستان توانست توافق نامه تولید این دارو را با شرکت آمریکا امضا کند.

رمدسیویر پیش تر به عنوان درمانی برای مبتلایان به ویروس کووید-19 مورد آزمایش قرار گرفته که پس از آن سازمان غذا و داروی آمریکا نیز با استفاده از این دارو در موارد اضطراری موافقت کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 438

به "خبرنگاران پاکستان در تکاپوی تولید و صادرات داروی درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاکستان در تکاپوی تولید و صادرات داروی درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید