خبرنگاران نام نویسی دریافت یاری بلاعوض یک میلیون ریالی شروع شد

به گزارش مجله سیاران، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از شروع نام نویسی برای پرداخت یاری بلاعوض ماهانه یک میلیون ریالی به تعداد اعضای خانوارهای مشمول طرح حمایتی کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران نام نویسی دریافت یاری بلاعوض یک میلیون ریالی شروع شد

مهرداد جهاندیده روز سه شنبه در در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در مورد حمایت از خانوارها در شرایط شیوع کرونا و بند 12 مصوبه چهل و یکمین نشست ستاد ملی مدیریت کرونا، دولت برای حمایت جبرانی معیشت خانوارها، 2 طرح حمایتی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از این طرح ها، پرداخت یاری بلاعوض یک میلیون ریالی به اعضای خانوار بصورت ماهانه است، توضیح داد: یاری بلاعوض (ماهانه مبلغ یک میلیون ریال به ازای هر یک از اعضای خانوار) از آذر تا خاتمه سالجاری به مدت چهار ماه به سرپرست خانوار پرداخت می گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال 1399 در نظر گرفته می گردد.

وی تاکید نمود: خانوارهای مشمول دریافت یارانه یاری معیشتی که منبع درآمد ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده اند تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می گیرند.

جهاندیده پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرست خانوار را دومین طرح حمایتی دولت برای جبران معیشت خانوارها بیان نمود و اظهارداشت: تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام معیشتی دریافت نموده اند و درآمد ثابت ندارند می توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند.

وی توضیح داد: افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی شامل این طرح نمی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان با تشریح ساز و کار نام نویسی متقاضیان وام یک میلیون تومانی گفت: سرپرستان خانوار از امروز سه شنبه چهارم آذر به مدت یک هفته تنها کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 فقط یک بار بصورت پیامک ارسال نمایند.

وی ادامه داد: پس از خاتمه مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها، یک هفته از 12 آذر تا 19 آذر، داده های اطلاعاتی پایش خواهد شد و از 20 الی 27 آذر به پیامک های دریافتی مشمول با سرشمارهv.refah پاسخ داده می گردد.

جهاندیده اضافه کرد: بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد و اقساط 30 ماهه از یارانه معیشتی ماهانه خانوار کسر خواهد شد.

وی تاکید نمود: با توجه به شرایط خاص، محدودیت های اعمال شده و ضرورت رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا، شهروندان از مراجعه حضوری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و ادارات تابعه شهرستانی و سایر سازمان ها و ادارات کل استانی خودداری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 757

به "خبرنگاران نام نویسی دریافت یاری بلاعوض یک میلیون ریالی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نام نویسی دریافت یاری بلاعوض یک میلیون ریالی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید