خبرنگاران طرح فولاد 10 میلیون تنی چابهار در آستانه اجرا

به گزارش مجله سیاران، تهران- خبرنگاران- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای پروژه 10 میلیون تنی فولاد چابهار، به زودی وارد مرحله عملیاتی می گردد و تاسیس شرکت در محل منطقه آزاد چابهار و واگذاری زمین، زمینه ساز اجرای این طرح است.

خبرنگاران طرح فولاد 10 میلیون تنی چابهار در آستانه اجرا

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب در نشست پایش پروژه 10 میلیون تنی فولاد چابهار که با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی برگزار گردید، اضافه نمود: شرکت گل گهر به عنوان رهبر کنسرسیوم برای پیشبرد اهداف طرح، بعد از مشخص و تملک زمین، تاسیس شرکت را در دستور قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه پس از تاسیس شرکت، واگذاری زمین برای شروع عملیات اجرایی صورت خواهد گرفت، اضافه نمود: مساعدت لازم در واگذاری زمین با کنسرسیوم از سوی مناطق آزاد انجام خواهد شد تا پروژه هرچه زودتر وارد مرحله اجرا گردد.

براساس این گزارش، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی گفت: برای احداث این پروژه لازم است فولاد مبارکه هم وارد کنسرسیوم گردد.

بانک اضافه نمود: مسائل مربوط به محیط زیست و واگذاری زمین در دست پیگیری است و انجام خواهد شد.

مشاور رییس جمهوری اعلام نمود: در حین انجام مطالعات پروژه فولاد چابهار، مجوزهای اراضی برای احداث کارخانه اخذ خواهد شد تا به زودی وارد امور فنی و اجرایی شویم.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری سیستان و بلوچستان هم در این نشست که به شیوه ویدئو کنفرانس اداره می شد، اعلام نمود: براساس اجرای پروژه مزبور، هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان توسط استانداری صورت گرفته تا مسائل مربوط به واگذاری اراضی در منطقه آزاد و همچنین تامین ملزومات اجرای پروژه، با سرعت بیشتری دنبال گردد.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت گل گهر، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران و ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور مالی استانداری سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

به گزارش خبرنگاران، تفاهم نامه احداث مجتمع فولاد 10 میلیون تنی چابهار بین اعضای کنسرسیوم (شرکت های مبارکه، گل گهر، چادرملو) و هیات پشتیبان (ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و منطقه آزاد چابهار) پیش از این امضا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 471

به "خبرنگاران طرح فولاد 10 میلیون تنی چابهار در آستانه اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح فولاد 10 میلیون تنی چابهار در آستانه اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید