خبرنگاران شهرداری تابلو راهنمای کتابفروشی های تهران را نصب کند

به گزارش مجله سیاران، تهران- خبرنگاران- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن هفته کتابخوانی از شهرداری تهران درخواست کرد تا تابلوی راهنمای کتابفروشی های مناطق 22 گانه را نصب کند.

خبرنگاران شهرداری تابلو راهنمای کتابفروشی های تهران را نصب کند

احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران اضافه نمود: روز پایانی هفته کتاب به نام روز کتاب گردی است و این روز هر سال با شعار من هم می آیم گرامی داشته می شد اما سال جاری به دلیل شرایط خاص این شعار تبدیل شده به کتاب می آید.

وی ادامه داد: سال جاری و تحت این شعار ساختاری طراحی و پیش بینی شده که با همراهی خانه کتاب و بخش پست مخابرات کتاب در روز کتاب گردی با قیمت نازلی به دست کتاب دوستان و خوانندگان برسد.

به گفته مسجدجامعی بیش از 150 کتابفروشی تهران سال جاری در این امر مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه سال های پیش ما یک دوتا مصوبه در شورای شهر درباره کتاب داشتیم اما بعضی اجرایی نشده است، اضافه نمود: طرح الزام شهرداری تهران به نصب تابلو راهنما برای کتاب فروشی ها در مناطق 22گانه یکی از آنها بود که البته بعضی مناطق این کار را با همکاری شورایاری ها انجام دادند اما این موضوع بر عهده سازمان زیباسازی است.

مسجدجامعی تاکید نمود: اجرای این مصوبه کار دشواری نیست و به شهر روحی و لطافتی می بخشد و از سوی دیگر نشاندهنده یک رویکرد از ناحیه شورای شهر است بنابراین به شهرداری تذکر می دهم که این کار را به سرعت انجام دهد.

وی اضافه نمود: اجرای این مصوبه در راستای تاکید شهردار مبنی بر محله محوری است و از یاد نبریم که کتابفروشی ها می تواند پاتوق فرهنگی محله باشد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه خواهان گنجاندن لایه کتابفروشی در نقشه های تهران شد تا علاقه مندان در هر محله ای بتوانند آدرس نزدیکترین کتابفروشی را پیدا نمایند.

وی همچنین از معلمان برای روشن نگاه داشتن چراغ تعلیم و تربیت در شرایط خاص کنونی تشکر و یادآوری کرد: ما در محله شوش مدرسه ای داریم که تاریخ تاسیس آن مهر 1320 خورشیدی یعنی در اوج جنگ جهانی و اشغال ایران و فرار شاه است که نشان می دهد حتی در آن زمان نیز چراغ آموزش و پرورش خاموش نماند.

به گزارش خبرنگاران و بر اساس تقویم، 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 739

به "خبرنگاران شهرداری تابلو راهنمای کتابفروشی های تهران را نصب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری تابلو راهنمای کتابفروشی های تهران را نصب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید