خبرنگاران تعداد بیماران بستری آمل از مرز 300 نفر عبور کرد

به گزارش مجله سیاران، ساری-خبرنگاران-فرماندار شهرستان آمل با بیان اینکه شرایط کرونای شهرستان به شدت بحرانی است گفت: پس از گذشت 8 ماه مجددا تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها از مرز 300 نفر عبور نموده و به 327 نفر رسید.

خبرنگاران تعداد بیماران بستری آمل از مرز 300 نفر عبور کرد

علیرضا شریعت روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران شرایط کرونایی آمل را به شدت خطرناک توصیف کرد و گفت: طی هفته گذشته آمار فوتی ها افزایش داشته و میانگین سن افراد فوت شده نیز کاهش یافته است و حتی یک نوجوان 13 ساله نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

وی اضافه نمود: متاسفانه شیوع کرونا در آمل پس از یک بهبود نسبی مجددا، حاد شده است و علاوه بر افزایش بیماران بستری، تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 نیز به شدت در حال افزایش است.

فرماندار آمل با بیان اینکه در حال حاضر این افراد در خانه قرنطینه هستند ادامه داد: ممکن است این افراد نیز به بستری شدن احتیاج داشته باشند که در این صورت کنترل اوضاع بسیار سخت خواهد شد.

وی گفت: به همین دلیل تعداد تخت های اضافی برای بیمارستان ها در نظر گرفته شده است تا در صورت احتیاج استفاده گردد.

شریعت همچنین از پیش بینی نقاهتگاه در این شهرستان اطلاع داد و گفت: توجه به فرایند افزایشی شناسایی بیماران کرونایی ، نقاهتگاهی برای نگهداری و مراقبت از بیماران در این شهرستان در نظر شده است تا در صورت احتیاج مورد استفاده قرار بگیرد.

وی آنالیز تجهیزات بیمارستان را از دیگر اقدامات اجرا شده گفت و اضافه نمود : امکاناتی نظیر اکسیژن ساز ، کپسول اکسیژن و ونتیلاتور را درخواست دادیم تا در صورت افزایش بیماران بستری ، مسائل گذشته تکرار نگردد.

کمبود نیروی کادر درمان

معاون استاندار همچنین نسبت به کمبود کادر درمانی به علت خستگی کادر فعلی و افزایش تعداد بیماران ابراز نگرانی کرد و گفت : با توجه به شرایط به وجود آمده به افراد بیشتری برای پرستاری و مراقبت بیماران کرونایی احتیاج است

وی با بیان اینکه کادر درمان بیمارستان ها بشدت خسته شده اند ، اضافه نمود : با توجه به اینکه بیماران کرونایی بشدت به پرستار برای مراقبت احتیاج دارند ، باید نیرو های تازه نفس به بیمارستان های شهرستان اعزام گردد و درخواست ما هم این است که دانشجویان سال آخر پزشکی،، پرستاران و نیروهای خدماتی و اعضای هلال احمر به یاری بیمارستان های شهرستان بیایند.

شریعت همچنین خواهان ورود خیرین به حوزه کرونا شد و گفت: تقاضا داریم خیرین همانند موج اول همه گیری این بیماری به این بخش ورود نمایند تا با یاری هم بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی گفت: ضروری است برای خروج از شرایط فعلی همه افراد پای کار باشند و با یاری های نقدی و غیر نقدی در تهیه ماسک های استاندارد، گان و سایر ملزومات یاری نمایند.

فرماندار آمل از پلمب شدن 10 تالار پذیرایی در پی تخلف کرونایی اطلاع داد و گفت: علاوه بر پلمپ تالارها به دستور دادستانی با برگزار نمایندگان مراسم نیز برخورد قضایی صورت گرفت.

شریعت با بیان اینکه در اجرای مصوبات ستاد کرونا هیچ گونه اغماضی وجود نخواهد داشت ، اضافه نمود: نظارت ها در سطح شهرستان ادامه دارد و با هرگونه تخلفی متغیر با تصمیمات ستاد کرونا به صورت قضایی برخورد خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1026

به "خبرنگاران تعداد بیماران بستری آمل از مرز 300 نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد بیماران بستری آمل از مرز 300 نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید