خبرنگاران ارزش بازیکنان در دوران پساکرونا 18 درصد کاهش خواهد یافت

به گزارش مجله سیاران، تهران- خبرنگاران- براساس گزارش موسسه حسابرسی KPMG، تعلیق لیگ های فوتبال در اروپا به دلیل پاندمی کووید-19، ارزش کلی بازیکنان را در بازار جابجایی 18درصد یا 7.5 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

خبرنگاران ارزش بازیکنان در دوران پساکرونا 18 درصد کاهش خواهد یافت

بیشتر لیگ های اروپایی فعالیت خود را از سر گرفته یا در راستا شروع مجدد فصول خود پشت درهای بسته و پیش از پنجره جابجایی تابستانی هستند و این در حالی است که باشگاه ها همچنان با آثار اقتصادی ناشی از تعطیلی چند ماهه لیگ های خود دست و پنجه نرم می نمایند.

آندره آ سارتوری رییس واحد ورزش این موسسه هلندی که یکی از بزرگترین شرکت های خدماتی و سرویس دهنده حسابرسی محسوب می گردد، در این خصوص گفت: در 10 لیگ برتر اروپا، افت ارزش بازیکنان 7.5 میلیارد دلار یا حدود 18 درصد است.

وی با اشاره به این تحقیق که روی 4هزار و 200 فوتبالیست صورت گرفته است، ادامه داد: بازیکنان اروپایی با ارزش بالا یعنی 20 یا 30 بازیکن نخست، نسبت به باقی بازیکنان ارزش خود را بیشتر حفظ می نمایند. در صورت از سرگیری لیگ ها، 20 بازیکن برتر برای مثال کیلین امباپه، محمد صلاح، ادن هازارد و نیمار با افت 13درصدی ارزش خود روبرو خواهند شد.

مختومه اعلام شدن لیگ ها مثل اتفاقی که برای لوشامپیونه رخ داد، به افت کلی ارزش بازیکنان به اندازه 10 میلیارد یورو منجر خواهد شد.

سارتوری در ادامه افزود که پاندمی طول مدت قرارداد بازیکنان جدید را تغییر نمی دهد اما مذاکرات بر سر دستمزد در دوره بعدی تمدید را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

وی در این باره تاکید نمود: آمار نقل و انتقال بازیکنان بیشتر می گردد؛ تراکنش های اقتصادی کاهش یافته و قراردادهای قرضی افزایش پیدا می نماید. در مجموع باشگاه ها باید محتاط باشند نه تنها در پنجره بعدی جابجایی زیرا آثار پاندمی در 18 تا 24 ماه آینده پدیدار می گردد بنابراین پنجره های جابجایی در آن برهه تاثیرات پاندمی را بروز می دهند.

بودجه باشگاه ها با توجه به عدم درآمدزایی چند ماهه به شدت ضربه خورده و سارتوری معتقد است مقررات بازی جوانمردانه اقتصادی به منظور سرپا شدن مجدد باشگاه ها، باید تسهیل گردد.

وی گفت: اصلی ترین قانون که باعث وارد شدن فشار به باشگاه ها می گردد، مقررات تراز دخل و خرج است که ستون این مقررات بوده و با توجه به شرایط احتیاج به تسهیل مقررات احساس می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 487

به "خبرنگاران ارزش بازیکنان در دوران پساکرونا 18 درصد کاهش خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارزش بازیکنان در دوران پساکرونا 18 درصد کاهش خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید