خبرنگاران ابراز نگرانی پوتین از مناقشه مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله سیاران، مسکو- خبرنگاران- رئیس جمهوری روسیه با اشاره به حفظ تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، اوضاع منطقه مرزی دو کشور را برای روسیه حساس خواند.

خبرنگاران ابراز نگرانی پوتین از مناقشه مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز آدینه در نشست شورای امنیت روسیه که به صورت وبینار برگزار گردید، با بیان اینکه روابط ما با بعضی کشورهای عضو جامعه همسود بسیار مهم است، اعلام کرد: شرایط مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای ما بسیار حساس است که اهمیت آن کمتر نیست.

پوتین به اعضای شورای امنیت روسیه پیشنهاد گفت وگو در این خصوص کرد.

به گزارش خبرنگاران، درگیری مرزی بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که اوایل هفته گذشته شده بود، بار دیگر اواخر هفته از سر گرفته شد؛ به طوری که تا به امروز دستکم 16 نفر از نیروهای هر دو طرف جان باخته اند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه جلسه از سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه خواست تا گزارشی از برنامه مقدمات رژه روز نیروی دریایی روسیه که روز 26 اوت (روز یکشنبه) برگزار می گردد، ارائه دهد.

وی گفت: همه در انتظار این رویداد مهم (رژه ناوهای روسیه) هستند که نه فقط توانمندی رو به رشد ناوگان نظامی ما را نشان می دهد بلکه توانمندیهای ناوهای روسی را نمایش خواهد داد که برای توسعه صنایع بسیار مهم است.

پوتین گفت: مساله دیگر که می خواهم برای بحث و گفت و گو پیشنهاد بدهم و می خواهم نخست وزیر شرح دهد فرایند مذاکرات با شرکای خارجی در خصوص مرخصی های تابستانی است. منظورم همه مسائل مربوط به شیوع بیماری کرونا و همه شرایطی است که در سفرهای خارجی مطرح می نمایند.

لازم به ذکر است در دو هفته اخیر نیروهای ارمنستان و جمهوری اذربایجان در منطقه مرزی تاووز به سوی یکدیگر تیراندازی نموده و مواضع همدیگر را سلاح های سنگین مورد حمله قرار دادند.

مذاکرات صلح دو کشور تحت نظارت بین المللی تا به امروز نتوانسته به راه حلی درباره اختلافات ارضی یاری کند.

درگیری های گسترده ماه آوریل سال 2016 میلادی نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ موجب کشته شدن ده ها تن از هر دو طرف شده بود.

رئیس جمهوری روسیه به تازگی برای میانجی گری این کشور در مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی نموده است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز هفته گذشته در گفت وگوی تلفنی با همتایان ارمنی و آذربایجانی خود خواهان برقراری آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 448

به "خبرنگاران ابراز نگرانی پوتین از مناقشه مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز نگرانی پوتین از مناقشه مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید