خبرنگاران آماده باش دستگاه های امدادی سواحل مکران برای مقابله با توفان و باران

به گزارش مجله سیاران، چابهار- خبرنگاران- مسوولان دستگاه های مختلف شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری در محدوده سواحل مکران از 24 ساعت گذشته پس از هشدارهای هواشناسی مبنی بر توفان،رعد و برق و باران به حالت آماده باش درآمدند.

خبرنگاران آماده باش دستگاه های امدادی سواحل مکران برای مقابله با توفان و باران

به گزارش خبرنگاران نشست های جداگانه ستاد مدیریت بحران در پی هشدارها و اخطاریه های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه های بارشی حاره ای و مونسون به جنوب شرق کشور با حضور مسوولان دستگاه های عضو این ستاد در شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری برگزار گردید.

به گفته معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار این نشست به منظور ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ستاد بحران و آنالیز کمبودها و مسائل این مجموعه و همچنین هماهنگی های لازم برای آمادگی و اقدام بموقع و سریع جهت مقابله با بحران احتمالی برگزار گردید.

رحمدل بامری اضافه کرد: در این نشست مقرر شد کارگروه های ستاد بحران شهرداری های چابهار، پلان و دهیاران در روستاهای مختلف نسبت به بازدید مسیل ها، کانال ها و نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد اقدام نمایند.

وی بیان نمود: دفترامور روستایی و شوراها استانداری نیز براساس اطلاعیه های سازمان هواشناسی ومدیریت بحران به دهیاران هشدار داده شده است.

معاون عمرانی فرماندار چابهار گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره 10 صادر شده اداره کل هواشناسی استان در مورد ورود سامانه بارشی همراه با رگبار ، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و مسیل ها از روز آدینه تا اواخر وقت یکشنبه در سطح استان و شهرستان ضرورت دارد

عادل عفتی بیان نمود: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی و هشدارهای سازمان های مربوطه در زمان فعالیت سامانه بارشی از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین شهروندان از سفرهای غیر ضروری و تردد جاده ای با احتیاط کامل رفتار نمایند.

معاون عمرانی فرماندار چابهار با اشاره به اینکه کشاورزان هم تمهیدات لازم را در صورت سیلاب رودخانه تدارک ببیند تا از خسارت احتمالی جلوگیری گردد، اعلام کرد: همچنین اعضای ستاد بحران، بخشداران و دهیاران ضمن آمادگی کامل تا سامانه جوی در محل حوزه استحفاظی حضور داشته باشند.

ارتفاع موج در چابهار وکنارک بین سه تا چهار متر متغیر است

رییس اداره هواشناسی چابهار نیز اظهارداشت: طبق هشداریه جوی، احتمال بارش برای امروز و فردا یکشنبه وجود دارد اما شدت و میزان بارش ها باتوجه به رگباری بودن آن قابلیت پیش بینی دقیق نیست.

محمدرضا سالاری فنودی اضافه کرد: مکان بارش در نقاط مختلف سواحل مکران معین نیست و در مورد سامانه اخیر هم میزان تجمعی بارش پیش بینی شده جای نگرانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رخداد بارش ها بصورت رگباری و شدید در مدت کوتاه می تواند باعث ایجاد سیل شده و خساراتی برجا بگذارد.

صیادان دشتیاری شناورها را در جای امن منتقل کردند

سرپرست فرمانداری دشتیاری نیز به خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: در پی هشدارهای هواشناسی به صیادان، مردم، شوراها و دهیاران منطقه دشتیاری اطلاع رسانی شده و تمامی دستگاه های اجرایی آماده باش و از صبح امروز در فرمانداری حضور دارند.

جمشید سارانی اضافه کرد: اطلاع رسانی به حوزه بنادر صیادی و آماده باش ادارات شیلات و دهیارهای بریس، پسابندر، گواتر، جامعه صیادی و دریابانی صورت گرفته و شناورها به مکان های امن انتقال داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه آماده باش ماشین آلات برای پیشگیری و مقابله با بارندگی وسیع و ادارات برق در خشکی و سواحل برای هر گونه اقدام به موقع صورت گرفته، اعلام کرد: نمایندگان ادارات جهت کشاورزی، منابع طبیعی، برق، راه، بنیاد مسکن، هلال احمر، شورای شهرستان در فرمانداری استقرار یافتند.

سرپرست فرمانداری دشتیاری به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان اشاره نمود و اضافه کرد: از منطقه کلانی ها، سندها، دلگان ها و سواحل بازدید شده است.

ستاد مدیریت بحران کنارک به حالت آماده باش است

فرماندار کنارک نیز گفت: ستاد مدیریت بحران به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در شرایط آماده باش قرار گرفته است.

حمیدالدین یوسفی اضافه کرد: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه قوی بارش در نوار ساحلی، ستاد مدیریت بحران شهرستان برای پیشگیری از وقوع یا امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی اضافه کرد: تمام مدیران تا انتها بحران در کنارک حضور داشته باشند و بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی به مردم و جهاد کشاورزی اطلاع رسانی به کشاورزان را در دستور کار خودشان قرار دهند.

فرماندار کنارک با اشاره به اینکه صیادان از رفتن به دریا تا اطلاع بعدی خودداری نمایند، ادامه داد: در صورت احتیاج و تشخیص شیلات تمامی قایق ها در سواحل این شهرستان به جای امان منتقل شوند.

وی اعلام کرد: اداره راه و شهرسازی با همکاری شرکت های خصوصی مستقر در کنارک نسبت به ارسال دستگاه های لجستیک به مناطق مورداحتیاج اقدام نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 575

به "خبرنگاران آماده باش دستگاه های امدادی سواحل مکران برای مقابله با توفان و باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آماده باش دستگاه های امدادی سواحل مکران برای مقابله با توفان و باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید