فراوری واکسن کرونا به یاری ابررایانه

به گزارش مجله سیاران، به سامیت، قدرتمندترین سیستم مستقل کامپیوتری در دنیا گفته شده عناصر یا ترکیباتی را تعیین کند که می تواند از گسترش ویروس کرونا در قربانی جلوگیری کند.

فراوری واکسن کرونا به یاری ابررایانه

به گفته متخصصین تا دست یابی به واکسن ویروس کرونا حداقل یک سال زمان ضروری است

سریعترین ابر کامپیوتر دنیا تعدادی عناصر شیمیایی را شناسایی نموده که می تواند از آلودگی سلول های بدن به ویروس کرونا جلوگیری کند. این گامی مهم در فراوری واکسن کروناست.

به سامیت، قدرتمندترین سیستم مستقل کامپیوتری در دنیا گفته شده عناصر یا ترکیباتی را تعیین کند که می تواند از گسترش ویروس کرونا در قربانی جلوگیری کند.

پژوهشگران در بخش انرژی اُک ریج آزمایشگاه ملی آمریکا، هزاران برنامه به کامپیوتر سامیت داده اند که نتیجه گیری کند کدام ترکیب می تواند به گونه ای موثر از آلوده شدن سلول های بدن توسط ویروس کرونا جلوگیری کند.

در جریان این تحلیلها، سامیت این نکته را ارزیابی کرد که چه ترکیباتی می توانند به ویروس کرونا بچسبند و در نتیجه مانع چسبیدن آن به سلول های سالم بدن انسان شوند. نتیجه این تحلیل این بوده که 77 ترکیب متفات می توانند از چسبندگی کرونا به سلول های انسان جلوگیری نمایند.

این داده ها میتوانند زمینه پژوهش های آینده قرار گرفته و چارچوب لازم را برای تجربیاتی که به فراوری واکسن منجر گردد، فراهم نمایند. با این حال تا کشف واکسن قطعی کرونا راه درازی در پیش است.

اما جرمی اسمیت، مدیر دانشگاه تنسی و مرکز آزمایشگاه ملی اوک ریج برای مطالعات بیوفیزیک ملوکولی، در یک بیانیه گفت: نتایجی که به آن دست یافته ایم به معنی آن نیست که درمان بیماری را پیدا نموده ایم.

اما بسیار امیدواریم که کشفیات کامپیوتری ما، هم به مطالعات آینده یاری کند و هم چارچوبی برای پژوهشگرانی باشد که تحقیقات روی ترکیبات (ضد ویروس کرونا) را به پیش می برند.

تیم مطالعاتی این مرکز باید با استفاده از مدل های به روز شده کرونا در ماه جاری، این برنامه ها را در کامپیوتر بازسازی نمایند. آخرین محاسبات کامپیوتری در خصوص رفتار ویروس کرونا در ماه ژانویه منتشر شده بود.

ممکن است تحلیل های جدید به یافتن ترکیبی از عناصر شیمیایی که بتوانند در یک واکسن موثر کرونا مورد استفاده قرار گیرند یاری کند، اما این دانسته ها باید با تجربیات عملی روشن همراه گردد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 294

به "فراوری واکسن کرونا به یاری ابررایانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن کرونا به یاری ابررایانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید