توافق آ سه آن به ادامه تبادل نظر برای حل سیاسی بحران میانمار

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، چین و اعضای آسه آن برای ترویج گفتگوی سیاسی در میانمار توافق کردند.

توافق آ سه آن به ادامه تبادل نظر برای حل سیاسی بحران میانمار

رسانه میانماری میزیما به نقل از وزارت خارجه چین گزارش داد: چین و اعضای آ سه آن برای پیشبرد گفتگوی سیاسی در میانمار توافق کردند.

در همین رابطه وانگ یی وزیر خارجه چین، در ملاقات با ایروان یوسف همتای خود از کشور برونئی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آ سه آن برای تامین منافع مردم میانمار، حفظ آرامش، خویشتن داری و توقف تمام اشکال خشونت در این کشور است.

این توافق در حالی صورت گرفت که درگیری ها و اعتراضات به کودتای نظامیان این کشور علیه دولت در نقاط مختلف میانمار ادامه دارد و هر روز تعدادی از معترضان بر اثر خشونت نظامیان میانماری جان خود را از دست می دهند.

از سوی دیگر وزیران امور خارجه کشورهای عضو آ سه آنکه در حال میانجی گری برای خاتمه بحران در میانمار هستند، ضمن انتقاد از پیشرفت بسیار کند در تحقق صلح در میانمار از ارتش این کشور خواستند زندانیان را هرچه زودتر آزاد کند.

این در حالی است که محاکمه آنگ سان سوچی رهبر بر کنار شده میانمار، به زودی شروع می گردد.

حدود چهار ماه از کودتای نظامی میانمار می گذرد. با توجه به گزارش گروه های محلی، ارتش میانمار 840 معترض را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رسانده و هزاران نفر را بازداشت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1129

به "توافق آ سه آن به ادامه تبادل نظر برای حل سیاسی بحران میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آ سه آن به ادامه تبادل نظر برای حل سیاسی بحران میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید