توافقنامه آمریکا و طالبان امروز در دوحه امضاء می گردد

به گزارش مجله سیاران، پس از گذشت یک هفته از طرح کاهش خشونت در افغانستان، قرار است امروز توافقنامه صلح بین طالبان و ایالات متحده آمریکا با حضور بیش از 30 کشور در دوحه قطرامضاء گردد.

توافقنامه آمریکا و طالبان امروز در دوحه امضاء می گردد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، توافقنامه صلح بین طالبان و ایالات متحده آمریکا پس از اتمام طرح 7 روزه کاهش خشونت در افغانستان، قرار است امروز (شنبه 10 حوت) در قطر به امضا برسد و پس از مذاکرات بین الافغانی شروع گردد.

براساس گزارش ها، توافق صلح بین طالبان و ایالات متحده امروز با حضور وزرای خارجه چندین کشور امضا می گردد.

آمریکا و طالبان بیش از یک سال است که مذاکرات صلح را در قطر برگزار می نمایند و در این میان مذاکرات صلح با موانع بسیاری روبرو شده است.

اصلی ترین نکات توافق صلح بین طالبان و ایالات متحده، خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، مذاکرات بین الافغانی و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشور های دیگر است.

اگرچه دولت افغانستان پیش از مذاکرات بین المللی خواستار آتش بس است، اما طالبان به این درخواست پاسخ ندادند.

از سوی دیگر گفته می گردد که دولت افغانستان پس از امضای این توافقنامه، 5000 زندانی طالبان را آزاد می نماید و در مقابل آن طالبان هزاران زندانی دولتی را آزاد می نمایند.

قرار است مراسم امضای توافق نامه گروه طالبان و آمریکای به میزبانی و مدیریت دولت قطر در یکی از مجلل ترین هتل های دوحه برگزار گردد.

منابع آمریکایی گفته اند در صورتی که کاهش خشونت ها همچنان ادامه یابد در قدم اول، حدود چهار هزار سرباز را طی حدود چهار ماه از افغانستان بیرون خواهد برد. به این ترتیب، تعداد نیرو های خارجی در افغانستان به 8600 نفر کاهش خواهد یافت.

آمریکا تصریح نموده که اگر خشونت ها همچنان کاهش و یا به صفر تقلیل یابد ظرف حدود دو سال دیگر تمام نیرو های خارجی از افغانستان خارج خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 193

به "توافقنامه آمریکا و طالبان امروز در دوحه امضاء می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه آمریکا و طالبان امروز در دوحه امضاء می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید