تصمیم گیری درباره مناسب سازی معابر منتهی به مدارس در نشست مدیران سازمان استثنایی و وزارت راه

به گزارش مجله سیاران، تهران (پانا) - با حضور وزیر راه و شهر سازی و مدیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در محل وزارت راه برگزار گردید.

تصمیم گیری درباره مناسب سازی معابر منتهی به مدارس در نشست مدیران سازمان استثنایی و وزارت راه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست به طرح چند موضوع پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ابلاغ ضوابط و مقررات شهرسازی برای افراد دارای معلولیت با ویرایش سوم در سال 1398 به تمامی دستگاه ها ونیز ملزم نمودن مناسب سازی پیاده روها و خیابانها و دسترسی پذیری برای افراد با آسیب بینایی میتوان این مناسب سازی را برای همه گروه های معلولیت از جمله معلولین جسمی حرکتی، ناشنوایان، نابینایان، کم توانان ذهنی، اتیسم و تمامی معلولین تسری داد.

معاون وزیر با بیان اینکه معابر و فضاهای منتهی به مدارس، فضاهای همیشگی مورد استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه است اظهار کرد: مناسب سازی این فضا ها از اهمیت ویژه تر و ضروری تری برخوردار است که از وزیر محترم راه و شهرسازی تقاضا می گردد به این موضوع مهم اهتمام جدی مبذول نمایند.

وی خواستار آموزش و توانمندسازی دانشجویان معماری و عمران در مورد آشنایی با مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت شد و گفت: در راستای ایجاد نگرش در این گروه از دانشجویان نسبت به حقوق معلولان، باید توانمند سازی لازم صورت پذیرد.

وی اضافه نمود: سومین نکته آنکه تمدید پروانه فعالیت مهندسان تحت پوشش نظام مهندسی منوط به گذراندن دوره های شناخت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت باشد زیرا این موضوع می تواند در توانمندسازی مهندسین و هم حساسیت ایشان نقش مهمی را ایفا نماید.

حسینی با بیان اینکه چهارمین مورد مربوط به ساختار ستاد مناسب سازی می گردد اظهار کرد: این ستاد دارای سه کمیته فنی به مسئولیت وزارت کشور، کمیته حقوقی به مسئولیت بنیاد شهید و کمیته آموزش و روابط عمومی به مسئولیت صدا و سیما است که دو موضوع را میتوان به آن افزود.

وی اضافه نمود: اول اینکه کمیته آموزش از روابط عمومی جدا گردد و مسئولیت آن به وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور واگذار گردد و دوم آنکه با توجه به اهمیت دنیای مجازی و ارائه خدمات مناسب سازی شده در این فضا، کمیته مناسب سازی فضای مجازی با مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ساختار اضافه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 694

به "تصمیم گیری درباره مناسب سازی معابر منتهی به مدارس در نشست مدیران سازمان استثنایی و وزارت راه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری درباره مناسب سازی معابر منتهی به مدارس در نشست مدیران سازمان استثنایی و وزارت راه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید