تشکیل کمیته حمایت از نویسندگان بومی در فارس

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگار خبرنگاران فارس، مسائل و مسائل حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان ممسنی در نشستی با حضور نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، مطرح شد.

تشکیل کمیته حمایت از نویسندگان بومی در فارس

مسائل و مسائل حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان ممسنی در نشستی با حضور مجید انصاری، نماینده منتخب مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی؛ داوود ایوبی، فرماندار شهرستان ممسنی؛ رحمت الله فرامرزی، معاون سیاسی- امنیتی فرماندار شهرستان؛ روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و سیمین نوذری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ممسنی مطرح و آنالیز شد.

نماینده منتخب مردم شهرستان های ممسنی و رستم در این ملاقات با اشاره به ضرورت حمایت از اهالی قلم استان فارس، گفت: اگر نویسندگان بومی کتابی بنویسند و اداره ارشاد، اداره کتابخانه ها، ناشر و نویسنده با هم تعامل داشته باشند، کتاب زودتر منتشر می گردد و کیفیت نشر در شهرستان ارتقا پیدا خواهد نمود.

مجید انصاری ادامه داد: شهرستان ممسنی از لحاظ میانگین علمی در آمارهای آموزشی و دانشگاهی و از نظر میزان قبولی دانشگاهی از میانگین کشوری بالاتر است اما متاسفانه این ظرفیت های بالقوه نادیده گرفته شده که اگر به آن توجه گردد اثرات مثبتی حتی در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در این ملاقات با اشاره به اینکه کتابخانه ها بازوان توانمند جامعه هستند، عنوان نمود: در شرایط کنونی و فارغ از بحث شیوع کرونا، کتابخانه های عمومی در فضای مجازی فعالیت های فرهنگی و ترویجی متنوعی اجرا می نمایند از نمونه های آن جشنواره کتابخوانی رضوی است که در حال انجام بوده و استقبال بسیار خوبی از این جشنواره در فضای مجازی اجرا شده است.

روح الله منوچهری توضیح داد: با توجه به اینکه کتاب و کتابخوانی از کودکی باید نهادینه گردد، از چندین سال پیش بخش های تخصصی کودک در کتابخانه ها مورد توجه نهاده شد و اکنون توجه به بخش نوجوان مدنظر است تا بچه هایی که از قبل وارد کتابخانه شده اند و به سن نوجوانی رسیده اند، رها نشوند.

وی در ادامه گفت: برای حمایت از نویسندگان بومی پروتکلی تهیه و کمیته حمایت از نویسندگان بومی در اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تشکیل شده است.

منوچهری همچنین با اشاره به بحث بودجه و اعتبارات کتابخانه های عمومی، گفت: مهم ترین منبع درآمد کتابخانه های عمومی نیم درصد درآمد شهرداری هاست و مبلغی که دولت به نهاد کتابخانه ها یاری می نماید حتی به اندازه ای نیست که بتوان حقوق پرسنل را پرداخت کرد. در بحث عمرانی نیز در کشور بیش از یک میلیون مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد اما نهاد هیچ گونه بودجه عمرانی ندارد و برای کتابخانه های روستایی هم هیچ اعتباری تعریف نشده است.

منوچهری در ادامه به بعضی ایرادات قانون تاسیس و نحوه اداره نهاد کتابخانه های عمومی کشور اشاره نمود و خواهان توجه نمایندگان مجلس به برطرف مسائل قانونی این سازمان شد.

یادآور می گردد؛ تاسیس کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه بابامنیر، خومه زار و کوپن، شروع پروژه ساخت کتابخانه استاد شهید مطهری، برطرف نواقص کتابخانه روستای دشت رزم شهرستان ممسنی و مسائل پیش روی کتابخانه ها مورد بحث نهاده شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 521

به "تشکیل کمیته حمایت از نویسندگان بومی در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته حمایت از نویسندگان بومی در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید