بیش از هزار واحد مسکونی در منطقه زلزله زده دشتی بازسازی شده است

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران:مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ساخت بیش از یک هزار و 50 واحد مسکونی تخریب شده در زلزله دشتی به سرانجام رسید.

بیش از هزار واحد مسکونی در منطقه زلزله زده دشتی بازسازی شده است

جهت دریافت خدمات طرح الاچیق سیمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

ابراهیم فرزانه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از بوشهر اظهار کرد: در جریان زلزله زده 20 فروردین سال جاری بیش از 2 هزارو 100 واحد مسکونی و بخش های شنبه و طسوج در شهرستان دشتی استان بوشهرصدمه دید که 80 درصدشان تخریبی بود.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زلزله، رسیدگی اولیه به آسیب دیدگان به همکاری امدادگران و سازمان های مختلف انجام شد توضیح داد: برای بازسازی واحدهای مسکونی و ابنیه های فنی دولتی، آموزشی و مراکز عمومی، دولت دهم اعتبارات و تسهیلات لازم اختصاص داد که از همان اوائل وقوع زلزله کاربازسازی شروع شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به اینکه هیئت دولت 20میلیون تومان وام کم بهره و5 میلیون تومان هم بصورت بلاعوض به هر واحدمسکونی اختصا داد اضافه کرد: در مرحله اول عملیات بازسازی یکهزار و 220 واحد مسکونی درشهرهای شنبه وباغان و روستاهای هم جوار شروع شد.

فرزانه با بیان اینکه مشارکت حادثه دیدگان درتسریع بازسازی واحدهای مسکونی تاثیر گذار است گفت: از یکهزارو 220 واحد مسکونی که در فاز اول در مرحله بازسازی نهاده شد تا به امروز با همکاری صاحبان واحدهای مسکونی یکهزار و 50 واحدآن عملیات ساخت آن به سرانجام رسیده است و برای تکمیل این واحدها سه میلیون تومان به صورت بلاعوض، و دومیلیون و 600 هزار تومان به صورت وام کم بهره در اختیار مالکان واحدهای مسکونی قرار خواهد گرفت.

وی بیان نمود: این مبالغ آماده پرداخت به خسارت دیدگان است که متقاضیان با مراجعه به تیم پرداختی مستقر در شهر زلزله زده شنبه می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند تا قبل از فصل بارندگی منازل آماده سکونت گردد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهرخاطر نشان کرد: درجریان این بازسازی ، 600 منزل مسکونی دردو شهر باغان و شنبه و620 واحد دیگردر 11 روستای اطراف این دو شهر که بر اثر زلزله خسارت دیده بودند بازسازی شدند.

فرزانه تاکید نمود: 380 واحد مسکونی دیگر نیز که بیش از 50 درصد تخریب شده است عملیات بازسازی آنها پس از اتمام فاز اول شروع می گردد.

وی اضافه کرد: 500 واحد مسکونی دیگر این مناطق که خسارت جزئی دیده اند و احتیاج به تعمیر و مرمت دارد با پرداخت یک میلیون تومان به صورت بلاعوض وتسهیلات مورد احتیاج دیگر بازسازی می گردد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 270

به "بیش از هزار واحد مسکونی در منطقه زلزله زده دشتی بازسازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از هزار واحد مسکونی در منطقه زلزله زده دشتی بازسازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید