بیانیه ارتش آمریکا درباره خروج بعضی سامانه ها و نیروها از خاورمیانه

به گزارش مجله سیاران، سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که وزیر دفاع دستور خروج بعضی سامانه ها و نیروها از خاورمیانه را طی این تابستان داده است اما این تغییرات بر منافع امنیت ملی ما تأثیر نخواهد گذاشت.

بیانیه ارتش آمریکا درباره خروج بعضی سامانه ها و نیروها از خاورمیانه

به نقل از خبرگزاری فرانسه، جسیکا مک نولتی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) گفت: لوید آستین، وزیر دفاع دستور خارج کردن بعضی نیروها و تجهیزات از منطقه طی تابستان را داده است. این مسئله به طور ویژه درباره تجهیزات دفاع هوایی است. این تجهیزات برای نگهداری و تعمیرات که بسیار لازم است به آمریکا بازگردانده می گردد و تعداد دیگری به منطقه ها دیگر منتقل می گردد.

این سخنگو شرح نداد که آیا این تجهیزات مجددا در منطقه اقیانوس هند و آرام مستقر خواهند شد یا خیر.پنتاگون میخواهد کوششش را روی مقابله با نفوذ چین متمرکز کند. این سخنگو گفت که نمی تواند وارد جزئیات گردد.

به گفته روزنامه وال استریت ژورنال پنتاگون اوایل ژوئن هشت سامانه ضد موشکی را از عراق، کویت، اردن و عربستان و سامانه تاد در عربستان را خارج کرد.

وجود هر سامانه ضد موشکی وجود صدها سرباز را می طلبد. خارج کردن این سامانه ها به معنای رفتن هزاران سرباز آمریکایی از منطقه است.

سخنگوی مذکور گفت: ما حضور نظامی پر قدرت خود را در منطقه حفظ می کنیم و اطمینان داریم که این تغییرات بر منافع امنیت ملی ما تأثیر نخواهد گذاشت. ما بعلاوه انعطاف پذیری خود را برای بازگرداندن سریع نیروها به خاورمیانه در صورت لزوم حفظ کنیم.

آمریکا درحال حاضر برای خارج کردن تمام نیروهایش از افانستان کوشش می نماید و تعداد نیروها در عراق هم به 2500 تن کاهش یافته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1125

به "بیانیه ارتش آمریکا درباره خروج بعضی سامانه ها و نیروها از خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه ارتش آمریکا درباره خروج بعضی سامانه ها و نیروها از خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید