بایدن: اکنون القاعده و داعش در افغانستان تهدیدی برای آمریکا نیستند

به گزارش مجله سیاران، رئیس جمهور آمریکا همزمان با جریان خروج نظامی از افغانستان گفت که گروه های تروریستی القاعده و داعش در این کشور اکنون دیگر تهدیدی برای آمریکا نیستند.

بایدن: اکنون القاعده و داعش در افغانستان تهدیدی برای آمریکا نیستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: همزمان با خروج از افغانستان در حال ایجاد توانایی های مبارزه و نظارت بر تروریسم در این کشور هستیم.

وی در مراسم روز یادبود از سربازانی که در جنگ کشته شدند، اضافه کرد: با تهدیدات تروریسم برخاسته از افغانستان به وسیله نیرو های مستقر در خارج از این کشور مقابله خواهیم کرد.

بایدن توضیح داد: بزرگترین تهدید و احتمال حمله القاعده یا داعش از افغانستان نیست، بلکه از 5 منطقه دیگر دنیا است که حضور این گروه های تروریستی در آنجا به طور قابل توجهی بیشتر است.

رئیس جمهور آمریکا با تکرار اظهارات گذشته خویش درباره چرایی حمله به افغانستان گفت: ما با هدفی روشن به افغانستان رفتیم، برای جلب افرادی که در 11 سپتامبر به ما حمله کردند و جلوگیری از اینکه القاعده در آینده نیز از افغانستان به عنوان پایگاهی برای حمله به آمریکا استفاده کند.

وی با تقدیر از نظامیان این کشور تأکید کرد که اقدامات آن ها سبب شده است که طی 20 سال گذشته هیچ حمله ای از افغانستان علیه آمریکا صورت نگیرد.

بایدن بدون اشاره به کشته شدن اسامه بن لادن در نزدیکی یک پایگاه ارتش پاکستان در ابت آباد در سال 2011 میلادی نیز گفت که نظامیان آمریکایی بن لادن را تا نزدیکی دروازه های جهنم دنبال کردند و سپس عدالت را درباره او اجرا کردند.

لازم به ذکر است؛ ملیت هواپیماربایانی که حملات 11 سپتامبر را انجام دادند 15 تبعه عربستان سعودی، 2 تبعه امارات عربی متحده، یک تبعه مصر و یک تبعه لبنان تشکیل می داد و هیچ کدام از عناصر این حملات از اتباع افغانستان نبودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1084

به "بایدن: اکنون القاعده و داعش در افغانستان تهدیدی برای آمریکا نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: اکنون القاعده و داعش در افغانستان تهدیدی برای آمریکا نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید